DU VET AT DU SNART ER FERDIG NÅR…

Categories Hverdag

… tentamener har startet. Første tentamene for andre termin skulle vært nåkommende torsdag. Men av noen feilmeldinger i tauet har vi den første tentamenen allerede i morgen. Syns den egentlig kunne vært på torsdag, men sånn er nå det. Får sette meg ned å se igjennom noen kapitler i Signatur studieboka. Veldig greit at man kan ha med seg lærebøkene, men så er det jo veldig kjekt å gå igjennom stoffet for å friske litt opp sånn rett før. Norsktentamen, bokmål, starter 08:15 og varer helt til 13:15. Så er det slik at vi har langdag og er ikke ferdig før 15:00. Og så har skolen bestemt at vi må være ut dagen for å ha MK timer når tentamen er ferdig. Jeg skjønner forsovet det, siden MK timene mister en del dager nå som vi nærmer oss Mai. Og neste fredag har jeg og noen få andre i klassen fri pga avspassering. Og da mister vi også en hel dag med MK. Egentlig er det greit, for MK er ikke mitt mest likte fag. I år er det faktisk norsk, som vi har hele ti timer i uka. Noen ganger kan det bli litt mye, men innerst inne vet jeg at jeg liker det faget godt. Kanskje ikke så rart når vi har verdens beste lærerinne i faget ♥

Nå som tentamener starter, er det heller ikke så lenge til eksamener. 15. Mai er det ut på trappen utenfor skolens resepsjonen og få vite hva vi kommer opp i. Heldigvis er det skriftlig først, og er det noe jeg krysser fingrene for å ikke komme opp i, er det naturfag, historie og matte. Og siden vi er inne om tentamener og eksamener innser jeg fortsatt at det bare blir mindre og mindre dager til skoleåret er over. I dag er det under 60 dager igjen, og innimellom der er det en masse dager med fri også!!! Jeg syns det er helt utrolig hva jeg egentlig har klart på dette året, hvor vi i starten av 3. klasse ble proppet full av hvor mye det var å gjøre, masse teori og lite praksis, du må virkelig ha ståpåvilje, det er lett å stryke i fag og masse, masse mer. Til første termin var jeg faktisk veldig fornøyd med karakterene jeg fikk. Jeg liker meg veldig godt på skolen, men så gleder jeg meg masse til å bli ferdig! Har ikke noen planer om å gå mer skole etter sommeren. Så vi får se hva som skjer. 

Første tentamenen er som sagt i morgen allerede – norsk bokmål. Til mandag er det nynorsk og 6. Mai er det matte. På ungdomsskolen likte jeg veldig godt de skriveoppgavene som ble gitt på tentamene. Men på videregående syns jeg oppgavne bare har blitt teitere og teitere. Er vel fordi at vi blir eldre og nærmer oss et steg nærmere voksenlivet. Men hallo!! Jeg er fortsatt barn innvendig! Liker ikke de tyngre kravene vi får. Jeg vil være barn så lenge jeg kan, å skrive ned alle mine flyvende tanker som ramler ned i “pennen”. Mens i dag får man mye mer konkrete (og vanskeligere) oppgaver som skal pirke en stor del på hvordan resultatet skal/ønsker å bli. Så, når alle tentamener er unnagjort, åpnes det en ny port til eksamener! Åååå, som jeg gleder meg til å bli ferdig med alt dette skolen skal plage oss med. Tenk og kunne ha skoledager hvor vi var sosiale hele dagen, og kunne gjøre akkurat det vi ville. Vi hadde helt sikkert lært mye av det også – om andre temaer kanskje, hihihi…

 

Helt greit vær i dag, og tok frem vårklærne (ikke noe russebukse på meg)

 

Q; Dere som forstatt er elever, har dere startet med tentamener?

5 kommentarer

5 thoughts on “DU VET AT DU SNART ER FERDIG NÅR…

  1. Har du ikke søkt skole videre i det heletatt?? Hva skal du finne på da??? Du kan jo IKKE gå hjemme fremover…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *