EN ORDENTLIG LANGHELG

Categories Hverdag

Nå kjenner jeg at det skal bli deilig med et par dager fri. For tiden syns jeg det er veldig mye som skjer på skolen. Er vel fordi vi må kjøre på siste innspurten. Er bare litt over én måned igjen av skoleåret, og tretten års skolegang. Kan huske veldig godt den dagen jeg begynte i 1. klasse på barneskolen. Et spesielt minne er at jeg likte meg veldig godt i butikkroken vi hadde i klasserommet, og alt var liksom ikke så seriøst med skoleoppgaver og teori. Det er langt ifra likt opplegget vi har i dag. Alt for mye teori og oppgaver. Spesielt i norsken har vi vel hatt over hundrevis av innleveringer.

Også av alt det hektiske som har skjedd i det siste har også godt utover kroppen. Har vært litt sliten og lei skole, men har jobbet hard for det. Terminprøver er ferdig gjennomført, og så er det bare å vente på svar på hva det blir. Til uka, 15. Mai, får vi vite hva vi kommer opp til eksamen. Tror det var denne eksamenen vi kunne komme opp i matte eller nynorsk, og aller helst vil jeg da opp i nynorsk. Matte er rett og slett pyton, så jeg får krysse fingrer og alt jeg har!

Ellers blir det lange dager. I dag klarte jeg faktisk å sove til 11:30. Det betyr at jeg som tretten timer i natt. Med andre ord – det er lenge siden har hendt meg. Pleier alltid å sovne rundt i 00:00 tiden når det er fri, og står opp i ti tiden.Jeg er hvert fall utvilt, og det er deilig. Blir også innedag i dag. Regnet har kommet på besøk. Her om dagen var det jo så fint vær, at en skulle tro sommeren var rett rundt hjørnet. Men det ser ikk slik ut for øyeblikket. Håper virkelig at det kan komme en god del finvær til oss.

Men dere får kose dere masse med langhelg. Det skal hvert fall jeg. Lade opp masse energi til eksamenstida og alt som skjer på skolen. De siste ukene er alltid så hektiske, men godt å bli ferdig.

 

Tenk deg mange dager med bikinivær. Det hadde vært deilig det!

 

Q; Hva slgs planer har du for langhelgen?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *