EN HELG MED HYGGE

Categories Hverdag

Enda en helg er snart forbi, og med det nydelige været vi har hatt er det blitt en del tid ute. I går kom naboen med de to små guttene sine over på besøk. Vi grillet pølser og koste oss på terrassen under paviljongen. Så måtte minste gutten legge seg, men nabogutten og moren kom tilbake litt senere på kvelden, til “voksenmiddag”. Da var det grillspyd med gul ris, bernaissaus og salat ved siden av. Temperaturen var med oss, og det var deilig og varmt ut over kvelden. Kanskje ikke så rart, for en varmeovn var satt ut på terrassen for å holde varme utover kvelden. Hyggen sto på stell under hele kvelden, og storebroren som skulle vært i seng i 19-tiden, var veldig stolt da han gikk hjem i 21:30 tiden.

Resten av kvelden ble pappa, Oskar, Edvard og jeg sittende ute. Yatzyblokka kunne endelig tas frem, og det er ikke sommer uten yatzykvelder på terrassen seint på kvelden. Klokken nærmet seg vel 23-23:30, og de andre gikk inn. Jeg ble sittende ute litt lenger, og koste meg i fred og ro. Ble ikke så veldig mye lenger ute, og kom meg i seng til rundt midnatt. Deilig var det å våkne i dag tidlig i ti tiden, og solen skinte gjennom vinduskarmen. 
Frem til mamma, pappa og jeg dro avgårde var det ikke mye som sto på planen. Vi tok med oss strandstoler og tok en tur på Gamle Idretten for å se Oskar spille Amerikansk Fotballkamp. Fotballen tok slutt, og en ny idrett måtte prøves. Og det ser ut som det falt i smak. Det ble to timer på banen i dag, og sola sto høyt oppe på himmelen gjennom hele kampen. Det har den også gjort i hele dag. Derfor var det å sette seg ut på terrassen når en kom hjem, for å få litt farge på kroppen. Lys og hvit kropp er visst lite populært for mange!

Speilrefleksen ble med på kamp i dag, og her er noen bilder som jeg tok. Oskar spiller for Tønsberg Raiders, og de har hvite drakter.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *