OVER GRENSEN

Categories Hverdag

Hiv o’ hoi! 
En ny uke med nye muligheter, og den startet med en harrytur til Sverige. Uten familien min dro jeg avgårde og tok Sandefjor/Strømstad fergen som tok 2,5 time. Selv om det tok ganske så lang tid, var det mye å se på. Er litt utrolig å tenke på alle de små butikkene de får presset inn på de store fergene. Med “pappa-banken” i lommeboka var jeg hvertfall sikret å ha med meg nok penger, og kunne kjøpe hva jeg ville og bruke så mye penger jeg ville – for det sa pappa da jeg dro. Skulle ikke tenke på noen her hjemme, fordi det var bare jeg som skulle kose meg på tur! Men en ting var sikkert, og det var at jeg skulle fikse et par småting som han ønsket seg.

Vel fremme i Strømstad drar vi innover mot Nordbyen. Der ble noen timer hvor vi gikk rundt i de spennende butikkene. Endelig hadde jeg andre sine penger som jeg bare skulle bruke på meg selv, og kjøpe akkurat det jeg ville. Men er det ikke typisk? Når du går rundt på store steder og flotte butikker og finner deg noe du har lyst på, da har du ikke penger. Og når du først har penger du kan bruke, finner du ingenting! Jeg fant absolutt ingenting av sko, klær, smykker etc. som jeg kunne tenke meg å handle på et så stort og fint sted. I steden for ble det heller småkjøp hvis jeg kan si det sånn. 
Etter noen timer med titting ble vi sultne, og satte oss ned på en liten og enkel resturant på senteret. På bestillingen min var valget ganske enkelt. Det som bekte seg mest ut på menylisten var entrecote, med store chipsbiter, litt salat og gulrotstrimler, og dressingsaus. Smakte utrolig godt, og det var en medium stekt kjøttstykket – midt i blinken (men aller helst litt blodig). Vi tittet innom flere butikker før vi tok en tur til Svinesund og innom Godis Huset. Der ble det selvfølgelig med litt søtsaker hjem, og har laget et lite hjørnet som bare er mitt med sjokolade, drops og masse annet godt. 

Så var tiden godt så fort at vi tenkte på hjemveien. Vi hadde ikke stort mer vi måtte ha der og da, og kjørte videre mot Moss/Horten fergen. Avgangen var rundt 16:45, og tok oss bare en halv time før vi var i land på den andre siden. På hjemveien sjøet det litt mer, og jeg var akkurat på vippet til å bli litt sjøsyk. Følte meg litt ør i starten, men det gikk over når vi nærmet oss land. Ganske deilig å ta denne veien hjem, og ikke sitte i over 2 timer enda en gang. Med andre ord har jeg hatt en kjempefin dag, og kost meg masse – uten søsken og foreldre tilstede! 

Sverigeinnkjøpet. 
Angrer litt på at jeg ikke kjøpte flere pakker med Capri-Sonne. En ti-pk var jo så billig.
Får satse på at det kanskje er mulighet for en harrytur senere i sommer 😉 

1 kommentar

1 thought on “OVER GRENSEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *