BEDT BORT PÅ MIDDAGSBESØK

Categories Hverdag

Endelig fikk jeg sove hele natten, og hørte ikke til flere tordenskrall og blinkende lyn som lyste opp rommet. Ble litt mindre timer med søvn enn planlagt, ettersom jeg sovnet sent og våknet i halv ti tiden av at mamma ringte. Hun vekket meg ikke akkurat, for jeg lå halvveis våken. Vi tok oss en stille og rolig morgen, og gjorde ikke store greier. Oskar og jeg var jo bedt på middag til farmor og farfar kl. 14:00. Vi slang oss på sykkelen og syklet ut til Tangen. På menyen ble det servert poteter, kjøttkaker i brun saus, surkål og tyttebær ved siden av. Smakte veldig godt! Så heldige som vi var, ble det servert dessert. Farmor hadde laget sjokoladepudding og hjemmelaget vaniljesaus. Er ikke hver gang en får dessert etter middag. Ellers tok vi det stille og rolig. 

Etter som timene gikk var det på tide å komme seg hjem. Vi var vel hjemme i 17-tiden, og en time senere dro Oskar på trening. Den store baljen med oppvask har jeg endelig fått tatt, og jeg har vært litt husmor. Gleder meg til alt på kjøkkenet blir ferdig, og vi kan ta i bruk både komfyr og oppvaskmaskin. Nå ser jeg at regnet har kommet tilbake. Godt jeg slapp å stå og vaske i regnet. Ellers blir det en stille og rolig kveld. Får rydde og gjøre litt husarbid – ikke at vi roter så mye. Men det må jo gjøres det også! Håper dere har hatt en fin dag, enten om det har vært fint eller dårlig vær.

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *