SENE KVELDER

Categories Hverdag

For en dag dette har vært. Etter at det ble en veldig tidlig morgen på meg i går, fikk jeg sove ut lenge i dag. Utrolig deilig, og jeg var utvilt til nok en fin dag. Mye har skjedd, og jeg har vært på farta et par ganger i dag. Vi jentene tok oss en tur sammen med mamma, hvor vi endelig kunne hente flisene til kjøkkenet. De ble bestilt for nesten to uker siden, og det skulle ta en ukes tid og de skulle ringe når de kom. Men, vi fikk aldri noen telefon fra de, og måtte selv finne ut av det. Det viste seg visst at de hadde ligget der en stund og ventet på oss. 
Pappa fikk begynt å flise, og vi jentene tok en tur på butikken. Da vi reiste snek det seg mørke og stygge tordenskyer over oss. Vi hørte noen skrall, men ble ikke noe særlig levend og skikkelig uvær som jeg hadde håpet på.

De har også blitt en tur innover til Oslo i kveld. Pappa tok med bare lillesøster og meg, og siden vi har så gode venner rundt oss, fikk vi låne en varebil. Vi skulle nemlig ha med oss litt store varer, og da er bilen vår litt liten. Vi ble sittende en liten stund å prate en halvtimes tid før vi kom oss avgårde. Sånn går det når det er små babier i hus. Bilturen tok ca. tre kvarter, og vi var fremme på Ikea 18:15. Godt de ikke stengte før 23:00. Det ble en relativt kjapp runde, hvor vi fant det vi skulle ha til kjøkkene som vi manglet. Et skap skulle nemlig kjøpes. Forrige gangen vi var der inne, så jeg på noen enkle typer nattbord. Det første jeg la merke til da jeg så det, var prisen. 19,- kr for et enkelt og praktisk lite bord? Prisen var jo dobbel så mye sist vi var der… Og disse kronestykkene var jo ingenting for et så fint og lite bord ved siden av sengekanter.

Så var vi kommet rundt, og kassen var neste. Var også noen varer vi måtte hente på lageret, og mens vi ventet på at de skulle bli klare til og tas med, tok Tiril og jeg en tur for å finne noe å spise. Noen ganger er det greit å være alene med pappa på tur! Jeg tok meg en pølse og brus meny, mens Tiril ville ha calzone. Også er det veldig greit med drikke der, for det er gratis påfyll. 
Da vi var kommet hjem var det å få varene på plass. Og da pappa kom hjem igjen satte vi igang med arbeid på kjøkkenet. Det tok noen timer, og i 00:00 tiden var vi endelig ferdig. Da hadde vi monte et stort skap, og skrudd på beina på nattbordene til Tiril og meg. Har vært en aktiv dag hvor mye har skjedd (men kanskje ikke alt som var like spennende, men nødvendig). Håper dere har hatt en fin dag også, uansett hvordan den har vært!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *