BONDEGÅRDBESØK

Categories Hverdag

For en fantastisk søndag det egentlig har vært, de som egentlig pleier å være den mest kjedeligste dagen i uka. I Mai var det en av naboene som flyttet avgårde, og noen kjente mennesker av dem tok over huset. Derfor er de en del på besøk i stien for det. Jenta har startet i 2. klasse, og er bare 7 år gammel. Lillebroren er bare noen år yngre, og de to syns det er veldig stas med meg. Så til morgen i dag før jeg hadde rukket og komme meg ordentlig ut av senga, hadde hun allerede vært å spurt etter meg.  Da jeg endelig var klar tok vi med Pompel i bånd og gikk litt tur. Dette var virkelig morsomt for de to minste, og var opptatt av å holde i bånde. Siden Pompel kan gjøre litt fra seg og bli litt aggressiv noen ganger, gikk jeg og små holdt i tauet slik at han ikke skulle vrenge seg unna og bli sint. 

Full fart i båndet og på en liten tur ble han fort sliten, og han fikk komme seg tilbake til det lille huset sitt. Dermed ble det annen lek med de små barna, og de lurte fælt på om jeg ville bli med de på tur. Kunne jo ikke takke nei til det, og de to små ble veldig glad! Før vi dro avgårde fikk vi i oss litt mat, og turen gikk opp til Revetal. Åpen gård med dyr og andre aktiviteter er svært spennende for de minste – men også for de som er litt større. Da vi var kommet ditt ble jeg dratt med frem og tilbake på den lille plassen, og vi to jentene tok oss en liten ridetur på en liten hest. Ikke spør meg om hvilke hesterase det var, for der har jeg ingen anelse. Syvåringen koste seg på hesteryggen av den lille turen hun fikk. Igrunn syns jeg det kostet veldig mye penger for en bitteliten runde på maks to minutter. Var kanskje ikke så lang tid det tok heller. 
Jenta var superfornøyd, og videre gikk vi for å se på dyrene og det andre spennende som var der. Både kalver, sånne store høns og to kaniner var der. Vi så til og med en stor grisemamma med mange griseunger på slep. Var også en konkurranse på denne grisemammaen, hvor en kunne gjette vekta på hun. Men der sto jeg over. Av aktiviteter om vi prøvde var det å kaste ball på blikkbokser veldig morsomt for de to minste. Ble opp til flere runder, for det var jo premier en kunne få for å ha deltat.
 


 

Etter en fin tur på åpen gård fikk jeg lov til å bli med de hjem til der de hadde flyttet. Var ikke så langt unna fra der de bodde. Skulle bare en liten tur over til Nøtterøy. Der koste vi oss i mange, mange timer. Fikk til og med se det fine rommet hun hadde fått, og lille jenta hadde til og med en egen liten balkong utenfor. Tenker hun kommer til å kose seg på rommet sitt når det blir helt ferdig. Og større rom hadde hun også fått, enn det rommet hun hadde her i stien. Ellers ble det mye lek og moro, og hun hadde masse å vise meg. Kom faktisk hjem for to timer siden, så jeg har kost meg masse i dag. Og været har også vært med oss. Får bare håpe vi får noen flere sommerdager før høsten virkelig skal gripe inn på oss! 
Ellers ønsker jeg alle sammen en riktig fin søndagskveld videre, og en superfin uke. 

 

Q; Hvodan har din dag vært? Har du også vært på bondegård i helgen?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *