EN LANG DAG ENDTE GODT

Categories Hverdag

Vel hjemme etter en lang dag. Torsdagen startet med et lite (ikke mer enn 5 minutter) møte, hvor de har fått tak i en jobb til meg. Det blir veldig spennende og prøve ut en arbeidsplass i barnehage, og håper jeg kan drive med det en stund. I alle år har det jo forandret seg for hva jeg vil gjøre etter skolen. Første året på videregående ville jeg bli fotograf. Men ettersom jeg hørte at det kunne bli litt vanskelig med utplasseringer og slike ting, fant jeg fort ut at fotografering ville jeg heller drive med på fritiden som en hobby. Jaja, tenkt jeg. Andre klasse sto for tur, og jeg likte veldig godt å jobbe med grafisk. Jeg så da for meg at det var mediegrafiker jeg ville bli, og hadde da en ny vei å gå etter gjennomført videregående. Men der tok jeg visst feil, igjen. Ettersom jeg er veldig glad i små barn, har jeg nå endt opp med det jeg har i drømmene mine i dag. Det blir en helt ny vei og gå, og jeg har positive tanker til fremtiden. Ingeting er vel bedre enn det!

Kan vel ikke legge skjul på at jeg gleder meg til å få en helt ny hverdag, med masse mennesker – og ikke minst en rutine. Dagene blir fort ganske lange av å gå hjemme hele tiden. Men tilbake til dagen. I ettermiddag dro jeg innover til Drammen med en venninne. Dagens økt var noe vi ikke hadde gjort før, og jeg har kost meg masse. Det var drammensbadet som fikk besøk av oss. Bassengene og stedet var kanskje litt nedtur. Uteanlegget var stengt, og det er kanskje ikke så rart når det er blitt så kaldt ute og høsten er her. I annlegget inne var det et idrettsbasseng på 50 meter. Dette bassenget var delt i to, hvor det på den ene langsiden var svømmetrening for de som drev med svømming, og den andre delen hvor det var mer fri svømming og mulighet  hoppe fra stupebrett og tårn. Jeg leste også på deres nettside at badevannet skulle ha en temperatur på 27 grader. Det tror jeg neppe kan stemmet, for det var ganske kaldt med en gang en kom ut i vannet. Etter som tiden gikk ble kroppen vant til badevannet, og vi kjente ikke så mye til kulde lenger. 

Bassenget er ganske stort i lengden, det skal de ha.


E
tter noen runder frem og tilbake med mange svømmetak, tok jeg en tur for å prøve sklia som var der. Det var nesten himmelsk å få skli ned, for vannet som rant nedover var så mye varmere. Vi endte til slutt opp i bølgebassenget. Det var en del der, og vi satte oss i vannkanten og så på alle de små barna og de andre som var der sammen med oss. Og der ble vi sittende. Koste oss igrunn masse der vi satt! Hver halvtime kom det store bølger, og vi fikk oppleve en runde med det. Vi satt et stykke ut i vannet, men ble fort dratt innover mot land med bølgene som kom. Bassenget ble nesten helt fult da de sa over høytaleren at bølgene skulle komme. Og når det var ferdig, gikk mange av barna videre til de andre bassengene. 
Selv om vi avsluttet med å bare sitter der og kose oss masse, hadde tiden gått så fort at det var på tide å pakke og kjøre hjemover. Vet ikke om dette er et sted jeg kommer til å dra tilbake til, eller ofte. Det var liksom ikke WOW, og det finnes helt klart andre innendørs badeplasser andre steder. Det var også første gang jeg har vært der, så da har jeg prøvd det. Men en fin kveld har det vært, det skal jeg ikke legge skjul på.

 

Q; Har du vært på Drammensbadet før?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *