FASTE RUTINER

Categories Hverdag

Ettermiddagssolen skinner inn og lyser opp rommet. Denne uken har hatt dager hvor jeg har vært oppe tidlig om morgen. Mandagen var det avgårde til Statens park for å ta teoriprøven. Jeg hadde da øvd intens i hele to uker, og følte meg ganske klar. Men legger ikke skjul på at jeg gruet meg litt. Da jeg var kommet til prøvelokalet var jeg nummer tolv i rekka. Bildet måtte jeg også ta, og jeg må si at når det kommer på førerkortet, er det ikke det beste synet å se på. Endelig var det min tur, og etter å ha gitt den lille informasjonen de trengte, var det å trekke ny kølapp for å komme inn i prøvelokalet hvor prøven skulle tas. 

Plutselig satt jeg der foran maskinen. Førtifem spørsmål ble besvart, og satt lenge og tenkte før jeg avsluttet prøven. På skjermen kom det frem at jeg ikke bestod, og når jeg var ferdig måtte jeg inn til damen igjen for å få resultatene. Jeg ble veldig bitter da jeg så at jeg hadde ni feil. Det var TO feil for mye. Tenk å ha så uflaks. Jeg hadde håpet å klare det på første forsøk, men samtidig tenkte jeg at jeg ikke skulle ha så store forhåpninger slik at jeg ble veldig skuffet. Jaja, da var det bare å vente i to uker før jeg kan ta den på nytt. Denne dagen er 23. September, bursdagen min. Skal hvertfall tilbake på den tiden, enten om det blir den dagen eller to dager senere. Da skal jeg klare det!

Igår var jeg også avgårde. Tidlig opp da også, og dro avgårde til byen. Da var det kjøretime som sto for tur, hvor det var planlegging av kjøring. Før vi kjørte avgårde la vi opp en rute jeg skulle følge. Den var slik at jeg skulle følge 303 skilet fra Tønsberg til Sandefjord. Videre skulle jeg kjøre mot Oslo og ut på E18 (E18 fikk jeg bare kjøre ut på én gang). Så måtte jeg følge 310 skilet som skulle føre meg til Horten før jeg skulle ta oss hjem til Tønsberg igjen. Det gikk ganske bra. Kjøringn skulle ta rundt 2 timer, og vi kom oss i mål tilslutt. Kjørte feil gjorde jeg heller ikke. Da vi kom til Sandefjord var det en ulykke i en rundkjøring. Blålys fra både sykebil, brannbil og politi var på stedet, men kunne ikke helt se hvilke skader som var der. Hadde hvertfall noe med en personbil å gjøre. 

Så var det denne onsdagen. Her var det også lagt planer for dagen som skulle gjennomføres. Forrig tirsdag ble jeg kontaktet av NAV som hadde funnet en barnehageplass til meg. Jeg har nemlig lyst til å prøve å jobbe med barn å se hvordan det er. De hadde funnet en plass i Mortenåsen barnehage på Eik. Det er jo midt i blinken. Lett å komme seg frem og tilbake på jobb, og det er sykkelavstand. I dag tidlig var jeg på besøk for å se hvordan det var der, å hilse på noen av de voksene. 
Jeg hadde fått en plass på avdeleingen “fugleredet” hvor det er barn fra 3-6 år. Der trengte de også folk, så da passer det jo fint at jeg kunne jobbe der. Fikk også en omvisning i rommene, og bygget har så og si samme form som Trudvanglia barnehage som jeg har gått i. Kunne kjenne meg igjen da jeg gikk rund og så. Vi kom også fram til at jeg skulle starte allerede nå til mandag, og det skal bli deilig å få noen faste rutiner. Jobbedagen kommer til å bli lange, hvor jeg starter klokken 08:00 og skal holde på frem til 15:50. Gleder meg masse til å prøve dette ut!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *