SNART HELG

Categories Hverdag

Torsdagen er her, men snart er den over og fredagen står for tur. I dag tidlig tok jeg noen ekstra minutter i senga, og det er alltid deilig. Kjekt å sette vekkerklokka på litt tidligere, slik at man har tid nok til å våkne på. Som regel hender det noen dager at jeg er litt ekstra trøtt. Men hva gjør vel det når man har et lite stykke hvor jeg sykler for å komme meg til jobb. Det tar meg bare ti minutter å frakte meg fra a til b, og b til a. Frisk luft i ansiktet og stille på veiene, er det veldig fredelig og koselig å ta seg turen til arbeid. 

Hver torsdag får barn og ansatte alltid lunsj i barnehagen. Ellers må vi ta med mat selv. Utrolig kjekt, og ikke minst litt forandring en gang i blant når en sitter å spiser. Her om dagen var det et par stykker fra avdelingen jeg jobber på som lagde rundstykker. Rullet mange fine boller, og stekte dem. Dette skulle da være til maten i dag, og det smakte utrolig godt med hjemmebakst fra barna. Er så koselig å se de små nyte og kose seg rundt matbordet. Jeg koser meg masse jeg også, og det tror jeg de andre voksene gjør også. 

Det er vel ikke noe å legge skjul på at jeg koser meg på jobb. I går var det utrolig stille i barnehagen, hvor det var mange som hadde fri. Derfor koste vi oss litt ekstra, og stekte vafler ute. Alle barna på de fire avdelingene satt sammen og koste seg, og det var et vakkert syn i mine øyne. Er vel ikke hver gang sånt skjer for de små.
De tre små trollene her i heimen har høstferie, men den er snart over for dem. Men nå er det snart kvelden for min del, og er klar for en ny dag i morgen før det endelig er helg!

 

Q; Jobber du i ferien? Hva skal du i helgen?
 

2 kommentarer

2 thoughts on “SNART HELG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *