BARE NOEN TIMER

Categories Hverdag

“Jøjemeg” som denne uken har gått. Hvor blir alle dagene med de mange timene av? 
Da jeg våknet til morgen i dag, men også et par timer før vekkerklokken ringte, regnet det ganske godt ute. Visste da at regntøyet måtte frem, og jeg syklet avgårde til jobb da jeg hadde fått gjort alt jeg skulle på morgenkvisten. Som vanlig er jeg alltid tidlig ute på jobb, og har også fått en vane at jeg  gå ut døra 07:30 – selv om det bare tar 10 minutter å sykle. Men hva sier man? Det er bedre å være tidlig ute, enn å komme noen minutter for sent! Også tror jeg det har noe med at jeg er så glad i jobben min, av både de voksene jeg jobber sammen med og de barna som er der.

Gleder meg hver dag, og selv om det har vært en skikkelig høstdag i dag, har jeg kost meg skikkelig. Fra jeg kom satt jeg sammen med de eldste jentene, og holdt de med selskap mens de spiste frokost. Vi tegnet og gjorde litt andre ting, slik som vi pleier. Hver torsdag bli barna servert lunsj i barnehagen, og i dag var det havregrøt som sto på menyen. Så ut til at ungene koste seg masse og vi satt sammen rundt langbordet på kjøkkenet (på avdelingen har vi tre store barnevenlige rundbord som barna er fordelt på).

Etter maten tok vi en tur ut, og de store guttene maste og lurte veldig på når jeg kom ut. Men først måtte jeg jo ta meg lusjpause. Da jeg endelig kom ut var det på’n igjen med den nye og morsomme leken som vi startet på i går. Denne leken går ut på at vi fire jentene er på lag sammen, mot de tre store guttene. Så går leken sin gang hvor vi fanger hverandre – jentene tar guttene, og guttene tar jentene. Selv med dårlig vær ble det mye løping. Frem og tilbake i aktivitet måtte vi gi oss i leken. Fruktpausen sto for tur, og i dag tok vi den inne og koste oss der resten av tiden. Lyset ble skrudd av, og en rolig stemning og hygge kom over barna. Ingen hemmelighet at sånt er veldig koselig. Da de var ferdig med frukten var det noen som bygde med klosser, noen perlet, andre lekte med plastelina og resten tegnet. 
Apropo tegning så går det veldig mye ark i løpet av en dag. I barnehagen er det mange som liker å tegne, og dette er jo også en veldig fin aktivitet for å roe ned barna når de er litt “høy på pæra”. Den siste lille tiden av arbeidsdagen satt jeg sammen med tegnegjengen. De små er ganske kreative på den fronten, og noen skal også ha meg til å tegne ting for dem. Føler at vi sammen gir hverandre inspirasjon til hva man kan tegne, men også å komme på nye idéer. Kreative barn er det hvertfall, og ikke minst snille!

Nå skal jeg ta en stille og rolig kveld, og så blir det nok ikke så seint i dag heller. Må holde ut en dag til denne uken, med de morsomme apene i dyrehagen ♥ Ønsker dere en finfin torsdagskveld ♥
 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *