FINFIN SØNDAG

Categories Hverdag

Søndag kveld som betyr at enda en helg er snart forbi. Som dere sikkert ser så har det blitt store forandringer her på siden. Fant plutselig ut seint i går kveld at jeg ville skifte på noen få detaljer. Det endte rett og slett med at hele designet ble byttet ut, og en ny header kom frem. Å skifte ut design med å legge inn de riktige kodene der de skal, er ikke gjort på 1-2-3. Derfor ble jeg sittende oppe til litt ute på natten, men koste meg med jobben. Og ikke minst ble jeg veldig fornøyd. 

Selv om klokken ble nærmere to i natt, våknet jeg ganske tidlig til morgen i dag. Åpnet øynene i åttetiden en gang, av at været ute var ganske dårlig. Klarte heldigvis og sovne igjen, og fikk et par timer til på øyet. En stille og rolig morgen ble det, før det kom noen på døren som ville ha tak i meg. Gamle nabojenta som bodde her før var på besøk hos besteforeldrene sine. Hun lurte veldig på om jeg ville komme og bake boller med de, og sa selvfølgelig ja. Måtte bare finne noen andre klær, og det deilige ullundertøyet måtte skiftes ut. 

Vel fremme, et steinkast fra huset var vi i gang med aktivitet. Ingrediensene ble blandet, og mens deigen sto til heving fant vi frem garn i en farge av rød og grønn. Hun hadde lyst til å fingerhekle – og jeg tenkte, hvorfor ikke. Da vi satte i gang innså jeg hvor morsomt det egentlig er å drive på med det, og at det er mange år siden jeg gjorde det sist. Men, teknikken var forstatt inne og det gikk unna. Så var det tid for å trille boller og lage snurringser. Under steking ble det litt lek og moro igjen før vi satte oss ned for å spise middag. Vi ble servert laks med poteter, saus og gulrotsalat ved siden av. Det smakte veldig godt, spesielt den salaten. Enkelt å lage er den også. Det eneste du trenger er rømme og gulrøtter. Fremgangsmåten på dette er å blande revet gulrøtter i rømmen, å blande dette sammen. Og voilá, så har du en super god gulrotsalat. 

Etter at vi ble gode og mette tok vi turen hjem til meg. Vi koste oss med Pompel og håndballherrene på TV. Norge spilte mot Danmark, og det så mørkt ut for de norske herrene en stund. Men så suste de seg til en ledelse på slutten av kampen, og vant over danskene! Nå gleder jeg meg bare til håndball VM begynner.

Ellers er det en stille kveld her i heimen. Bare litt vind og regn som herjer utenfor fortsatt. Været for i morgen ser ut til å være bedre, men skal aldri være helt sikker på det de melder. Blir også en ny uke med jobbing, og jeg kan fortelle at jeg koser meg like mye nå som da jeg startet. Gleder meg til å dra på jobb hver eneste dag, og ingnting er vel bedre enn det!? Nå skal jeg lese litt mer teori å få tatt den til uka. Så skal jeg avslutte kvelden med Åndenes makt på TV skjermen litt senere i kveld.

2 kommentarer

2 thoughts on “FINFIN SØNDAG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *