PÅ RETT KJØR IGJEN

Categories Hverdag

Jaja, så ble det ikke deT resultate jeg håpet på i dag. I begynnelsen av september fikk jeg endelig kommet meg til Statens Park for å ta denne teoriprøven for klasse B. Jeg hadde lest masse i flere uker, og klarte endelig å sette ned beina og få tatt den. Jeg følte at innsatsen ikke var så ille, men sluttsummen var ikke hundre prosent. Jeg fikk ni feil – to feil for mye, og bestod derfor ikke. Og der stoppet det opp. Lesingen ble lagt litt på hylla, og jeg klarte ikke å starte igjen. 

Ventetiden for å ta teorien på nytt er to uker. Men jeg klarte ikke å komme meg tilbake da jeg først hadde muligheten. Tiden gikk, og nå måtte jeg sette meg et mål! De siste ukene har jeg fått lest masse, og i går kveld gikk jeg gjennom masse teoristoff og følte meg så klar og forberedt. Hele åtte uker tok det meg å gjennomføre det på nytt! Jeg dro tidlig inn til byen og kom frem til Statens Park. Første gangen jeg var der var det lange køer. I dag var jeg på plasse litt før ni, og det var stor forskjell på folkemengden. Foran meg i køen da jeg kom var det bare seks stykker. Ble litt venting bare, men det gjorde meg ingenting. Nå hadde jeg endelig fått dratt med meg rompa til riktig plass. 
Så var det inn til maskinen for å gjennomgå denne testen. Fra starten av følte jeg at det gikk ganske så bra. Jeg følte meg forberedt! Noen spørsmål var jeg selvfølelig litt usikre på, hvor det tippet litt frem og tilbake mellom to svaralternativer som var like. Men det er jo sånn de har lagt opp denne testen, for at de som tar den skal tenke skikkelig igjennom. Tenk om teorien var så “lett” som det vare tidligere. Jeg har hørt fra andre at da de tok den var det alltid et “ekstra” svar som var riktig (bare formulert litt annerledes). Men i dag er det kun ett svar som er riktig. 

Hjernen fikk knekt mange nøtter i dag for å trykke på de riktige svarene. Brukt god tid på å lese og forstå. Da alle spørsmålene var besvart, gikk jeg gjennom testen én gang til for å være sikker på at jeg hadde svart riktig der jeg ville at svarene mine skulle være. Jeg avsluttet prøven, og igjen kom resultatet opp med at jeg ikke bestod! Jaja, da var det bare å gå ut for å få papiret og komme seg avgårde til arbeid. De på jobben visste at jeg var avgårde for å ta teorien, og de sa til meg da jeg kom at de hadde krysset mange fingre og tenkt på meg i dag. Jeg er så glad for at jeg får jobbe med de herlige kollegene som er rundt meg. Og ikke minst er det verdens beste arbeidsplass for meg. Stortrives fortsatt, med andre ord!
 

gYe8x5AnOx
1 kommentar

1 thought on “PÅ RETT KJØR IGJEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *