UT OG OPP I FJELLET

Categories Hverdag

For en fin tur dette har vært. Jeg og en venninne fant ut at vi tok oss en tur til Hof. Her besøkte vi Vestfolds høyeste fjell – Skibergfjellet. Selv om det er det største, så er det ikke så veldig høyt. Fjellet er bare 632 moh.

“På denne toppen finner man en åttekantet granittstein som ble oppført allerede i 1877 som trigonometrisk punkt. Det har senere fått selskap av en bygning og et antenneanlegg som i dag styrer ulike funksjoner i kraftproduksjonen. Fra denne toppen har man en flott utsikt over Oslofjorden helt til Færder fyr i sør, svenskekysten i sørøst, samt Tryvannstårnet, Norefjell og Jonsknuten.”
Jeg er ikke helt sikker på hva jeg så i de forskjellige retningene, og hvem som var hvilket sted. Men en kjempeflott utsikt var det, og du kunne se lenger enn langt. Så langt øyet kunne rekke så vi fjelltopper som hadde snø på seg. Får bare håpe snøen holder seg unna en god stund til! Det var mange mennesker og dyr ute på tur. Fra bånn til topp tok det en times tid å gå. Det var litt sølete og vått noen steder, men ellers utrolig fint. Er virkelig et sted det er vert å besøke. Ta med seg noe godt og sitte på toppen å nyte utsikten!

Kamera var med på tur i sekken, men ble utrolig lite bilder som ble tatt. Fikk tatt noen bilder av utsikten, som jeg tenkte jeg kunne dele med dere andre.

Q; Har du vært på Skibergfjellet før?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *