ETT ÅR ELDRE – HURRA

Categories Hverdag

For nøyaktig tretten år siden kom to små nøster til verden. Jeg hadde bare gått noen måneder i 1. klasse før jeg ble storesøster, igjen. Det vi trodde skulle være en gutt eller jente viste seg å være to små babyer. Husker jeg besøkte mamma og de på sykehuset, og de var så bittesmå. Siden de ble født en måned for tidlig måtte de bli liggene på sykehuset en stund. Begge to hadde astma, og Edvard var den dårligste av dem og måtte også ligge i kuvøse. 

Da de endelig var friske nok til å komme hjem, var dette veldig stas. Jeg var veldig stolt da mamma og jeg trillet dem i tvillingvognen, på vei til skolen for å vise de frem. Dette er nå hele tretten år siden, og tiden flyr og de blir eldre. I dag er dagen her, og senere skal det feires med familie. Edvard har allerede hatt guttebursdag med kule gutter i klassen, og han så ut til å være fornøyd. Og dette dagen før den store dagen!
Både gutt og jente. To dråper vann, men forskjellig. I syv år gikk de i samme klasse, men ble fordelt i hver sin klasse på ungdomsskolen etter ønske av begge to. Det kan jeg forstå. Tror de begge hadde lyst på en forandring. De har blitt store så utrolig fort. Snart er halve året i 8. klasse ferdig, og whuuups så er det ikke lenge igjen til de er over på videregående. Jaja, dere får i hvert fall kose dere masse på den store tenåringsdagen! Håper dere får en kjempefin dag, så må dere kose dere ekstra masse.
 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *