KROPP OG HODET PÅ HVER SIN KANT

Categories Hverdag

Hverdagen tar virkelig på når kroppen er på jobb, og hodet er på vinterferie! 
Jeg vet at jeg jobber i ferien hver eneste dag denne vinteren. Både i går og i dag har jeg våknet og vært opplagt. Stille i huset siden de tre minste har vinterferie og kan sove lenge. Savner litt å ha ferie, men likevel gleder jeg meg til å dra på jobb. Hva er vel bedre enn det? Koser meg og leker med de små barna. En blir glad av å se gleden barna gir, men innimellom er det alltid en gråt som må trøstes på og konflikter som må løses. Men hva gjør vel det når alt løser seg til slutt. Våren har også kommet til oss, og det er så deilig og ikke ha på seg de tjukke ullgenserne – selv om dressen fremdeles er på. I går ble det så varmt at den måtte skiftes ut med en jakke, og det sier mye. Nå gleder jeg meg bare til å legge dressen til vask og vekk for denne vinteren, og ta seg lettere tøy og mindre klær. 

Siden det er ferie er vi heller ikke like mange barn som vi pleier. Og hverdagen tar på når kroppen er på jobb og hodet er på en ikke så liten holiday. I dag hadde jeg en skikkelig onsdagsfølelse, og jammen var det ikke lenge til helg. Men det ble en liten nedtur da jeg fant ut at det bare var tirsdag. Etter en fin dag var det deilig og komme seg hjem. Men da var det nesten rett avgårde igjen. Tok med meg lillesøster til byen for å sjekke om en bok hadde kommet inn i butikken. Men den hadde visst ikke blitt sendt fra forlaget enda, eller noe sånt. Får bare vente til den kommer da. Tiril møtte noen venner, og jeg ble ståendes alene. Før jeg fant ut at jeg tok turen hjem igjen gikk jeg innom Cubus for å se om det var noe fint der. Og jammen var det ikke det! Kom over en superfin vår-/hverdagsjakke som jeg falt pladask for. Og prisen var langt i fra galen. En jakke som kostet 699,- var på et knalltilbud til bare 199,-. Wuuuææææ, denne ble med meg direkte hjem for å si det sånn. Kan se om jeg får tatt bilde av den en dag, så kan jeg vise dere den. Elsket den ved første blikk, og kunne ikke gå før den var i mine hender!

Resten av kvelden blir det stille og rolig. En deilig og varm dusj er tatt, og kosedressen er på. Og snufsen er selvfølgelig med. Begynte med litt vond hals rett før helgen. Men litt forkjølelse og sliten kropp stopper ikke meg. Og apropo OL som rullet over tv-skjermen min. Vi, sammen med Emil Hegle Svendsen, tok gull i skiskyting. Selv følger jeg ikke med på vinter OL, men når Norge tar gull blir jo alle glad!
Ble ikke lange innlegget denne gang, men mer på hjertet hadde jeg ikke nå. Ønsker alle en kjempefin kveld videre, og håper dere har hatt en fin vinter- og vårdag!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *