FANTASTISK LØRDAG

Categories Hverdag

En sliten kropp var stuptrøtt før klokka var blitt 00:00 i går kveld, og måtte skru av midt i et program jeg så på. Men det må vel være et godt tegn på at det har vært en fin uke med jobb, og ikke minst har det vært mye fint vær. Fikk sover over ti timer i natt, og det var deilig å våkne og være opplagt da jeg sto opp. Og ikke minst å starte dagen med en dusj og føle seg frisk. 

Dagen har bestått stort sett av litt forskjellig. Huset er vasket, og rommet mitt fikk også noen skinnende karmer og nyvasket gulv. Vi har også holdt på litt ute, hvor hagen er blitt ryddet for søppel og andre ting som har gjemt seg under snøen vi har hatt i vinter. Pappa har vært flink og fikset bremser og justert andre nødvendigheter på syklene. Så nå gleder jeg meg til å sykle til jobb fremover med en nyvasket og fin sykkel. Vi har med andre ord vært ganske effektive i dag, og sola har vært fremme i hele dag og en kjempefin temperatur også. Nå begynner solen og gå ned her hos oss, og solen som er igjen skinner mot Presterødåsen. I grunn skulle jeg ønske jeg hadde bodd et steinkast oppe i der, og fått en fin kveldssol om kveldene. 

Det er også et stort utvalg på Ica, et 10-, kronersmarked på over 200 varer. Derfor dro lillesøster og jeg en tur dit i ettermiddag, og jeg fikk handlet litt. I det siste har yoghurt vært ganske godt å ha med seg til lunsj på jobben, så da fikk jeg fylt opp litt i kjøleskapet mitt med det. Fant også masse annet godt som var til 10,- kr. Ikke var det bare oss som hadde tatt turen dit, men også mange andre. Heldigvis var det ikke kaos der da vi kjørte inn og ut derfra, så sånn sett var vi ganske heldige. Men plassen var ganske full av biler.
 

Skyryoghurten skal testes ut.

Det ble et lite opphold fra jeg skrev det over her og den fine solen som lyste i åsen. Nå er det blitt mørkt, og middagen står i ovnen. Mens pappa har vært så flink å laget middag som vi to skal ha – en ny rett jeg smakte på jobben her om dagen med fiks, har jeg vært ute og kjørt litt igjen. Fikk et lite oppdrag å fikse et bilde for mamma som hun trengte å scrappe, og dette skulle jeg komme med til henne på treffet hun er på, ved Sandåsen skole. Tiril og jeg tok oss en tur dit, og i gymsalen satt det mange damer og koste seg med ark, saks, bilder og masse annet stæsj. Men vi fikk gjort det vi skulle, og nå er det snart god mat og en stille kveld. Håper dere har hatt en fin lørdag, og ønsker dere en fin helg videre!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *