NOEN ORD PÅ HJERTET

Categories Hverdag

Hei, hei. Stille til tider, hektiske dager og det skjer stort sett det samme. Kanskje ikke like spennende hver gang. I går da jeg våknet av at en mann og en dame med hund kom traskende gjennom hagen vår (respektløs å gå igjennom andres eiendom klokken 06:30 om morgen) var det da jeg så det. Ute på bakken var det dekket et tynt lag med snø, og snøen falt fortsatt. Er det mulig, tenker nå jeg! Hadde hørt at det skulle komme snø igjen, men hadde ikke veldig tro på det. Hva skal man med snø nå som det har vært så mange fine vårdager? Syklet til jobb og fikk snøen rett mot meg, og likte ikke veldig godt dette her. Heldigvis ble ikke snøen liggende, og forsvant like fort litt utover dagen. Får håpe snøen holder seg langt unna frem til vinteren igjen, for jeg vil ha en deilig vår og fin sommer!

Her om tirsdagen gikk jeg rundt og trodde at det var onsdag, og det samme igår – at torsdagen allerde var her og endelig var det fredag neste dag (altså i dag). Har stort sett ligget en dag foran i hodet, og blir like skuffet hver gang jeg finner ut at det faktisk er en dag foran. Denne uken har derfor virket ganske lang, men samtidig gått veldig fort. Men i morgen er det endelig fredag, og snart helg. Igjen. Skjønner fortsatt ikke hvorfor helgene skal gå så fryktelig fort forbi før det er en ny uke med full innsats. 

I dag har vi holdt på med prosjekt, og regnskogen vår tar helt av inne på avdelingen. Det har blitt veldig mye maling de siste ukene/måneden, og masse grønnmaling har kommet opp. Vi har en slik stamme midt i rommet som hjelper å holde taket oppe. Den har blitt tapetsert med papir som er blitt malt brunt og skal være stammen til treet. Fra stammen og ut til forskjellige steder i rommet har vi hengt ståltrå hvor vi har surret grønt garn og hengt opp masse blader. Og dette er treets grener. I dette treet finnes det også dyr – fugler og biller. I vinduene henger det grønne strimler av papir som er veldig tynt (ordet står helt fast her akkurat nå). 
Gangen vår begynner å ta form den også. Regnskog blir det her også. Vi har tapetsert veggen med papir som ungene har malt trestammer på med grønne lianer. Til og med litt blå himmel har kommet inn i bildet. Det er så imponerende og lekker å se på, og det er som å være i en regnskog. Vi er enda ikke ferdig med å jobbe, og i går flyttet det inn edderkopper både på avdelingen og i gangen. De har til og med redet sitt i grenene, hvor barna har vært med på å lage edderkoppnett. Morsomt er det å se at vi voksene er like ivrige som barna – om ikke mer. Store forandringerer har skjedd, og jeg har et rent bilde i hodet av hvordan det så ut da jeg begynte å jobbe der, til hvordan det har blitt nå. Det er helt utrolig å se hva en egentlig kan gjøre, og hva slags muligheter en har.

Men, men… Jeg har vel ikke flere små eller store ord på hjertet mer, for denne gang. Egentlig hadde jeg ikke noe jeg ville dele, men følte for å skrive litt. Håper dere har hatt en fin uke, og kost dere. Og det er vel kanskje ikke bare jeg som gleder meg til at helgen skal komme. Ser også at det er meldt knallsol i morgen, så da har jeg hvert fall noe jeg kan se frem til. Kommer selvfølgelig innom igjen hvis det er noe mer jeg har på hjertet. Men dette får holde for i kveld.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *