DE SISTE DAGENE

Categories Hverdag

Yohuuu det er helg, og det bare etter tre arbeidsdager! Veldig deilig med kort uke, og nå skal det bli deilig med mange fridager. Helgen som var hadde jeg fult program. Lørdagen var jeg på jobb klokken åtte om morgen, hvor jeg og min kusine skulle hjelpe til med forskjellige oppgaver på årets messecup. Vi tok en tur innom butikken for å få med oss litt varer vi kunne mekke sammen. Vi kusinene hadde et godt samarbeid syns jeg, og det ble kuttet masse agurk, skjært både grove og fine baguetter og lagt på pålegg. Fikk ikke helt telling på hvor mange vi laget, men det var ikke få. Etter et par timer var det å kjøre noen turer til andre haller i nærheten for å levere maten og litt annet tilbehør de trengte. Vi fikk gjort ganske mye, og det gikk i ett i hele seks timer. Siden hele familien var avgårde da jeg kom hjem, belønnet jeg jobbingen med litt shopping til meg selv. Ble noen nye plagg i skapet, og det har også blitt en del nye klær på meg i det siste. Og siden klesskapet skal få masse nye plagg etter hvert, er jeg hvert fall i gang.

Så var det søndagen, den store dagen for min fetter som skulle stå til konfirmasjon. Men først var det å se lillesøster spille elitekamp, hvor de vant 4-1. De var super flinke. Så var det bare å gå derfra i finstasen vi var dresset oss opp i, å kjøre full fart til kirken for å rekke. Vi kom akkurat ikke frem i tide, og tok heller turen opp til onkelen vår som var hjemme med minstejenta. 
Etter at seremonien var over var det å dra avgårde til lokalet selskapet skulle være. Da vi kom var det dekket pent opp, og bordene var satt opp i en form av hestesko. Gjestene kom stigende på, og etter hvert ble det servert nydelig mat på koldtbordet. Fløtegratinerte poteter, paier, kylling, salater og masse annet godt var det å få. Det ble noen runder med mat kan du si, men måtte også passe på at det ble plass til deilige desserter. Vi koste oss masse rundt bordet lenge, men det  måtte også fotograferes litt. Det var en kjempeflott dag for konfirmanten og alle de andre, og vi var så heldig å få være med på å gjøre dagen hans topp. Kan jo vise noen av bildene under her som ble tatt denne dagen.

I kveld har det også blitt litt fotballkamp på meg. Lillesøster og jeg tok turen opp til gressbanen for å se Tønsberg damelag spille mot Re. Tante var der også, så for at hun ikke skulle bli sittende alene svippet vi innom. Sluttresultatet ble 5-0 til tønsbergdamene.

Fine fetter og tante ♥

Min flotte og herlige kusine, som skiller bare ti måneder mellom oss ♥

Alle søskenbarna samlet på ett bilde ♥ Er ikke ofte vi får til det


1 kommentar

1 thought on “DE SISTE DAGENE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *