DET STORE HETESLAGET

Categories Hverdag

For en fin dag dette har vært! Har vært utrolig varmt i lille Tønsberg i dag, hvor det har ligget på rundt 35° i skyggen her i den lille kroken. Jeg hadde på vekkerklokken litt tidligere om morgen i dag, for å prøve og komme meg i rute til hverdagen starter igjen til uka. Siste ferieuken min nå! Hvor blir dagene av? Men jeg klarte ikke å komme meg opp etter at mobilen plinget et par ganger på meg, så jeg kom meg ikke opp før i ellevetiden. 
Dagen har bestått av null planer, og jeg har bare kost meg i det fine, flotte og fantastiske sommerværet. Det har vært så herlig. Rigget meg til med luftmadrass og musikk på terrassen, og bare ligget og kost meg. Har balansert litt mellom sol og skygge, ettersom det blir veldig varmt å ligge i solen for lenge. Så en liten pause innendørs har vært veldig deilig mellom heteslagene. Med andre ord har jeg ikke orket noe som helst av planer i dag, og har til og med hatt noen små runder i bassenget. Det fylte jeg opp med nytt kaldt vann i går kveld, og her var det ganske så behagelig og tilbringe litt tid i varmen. Hadde litt uflaks da jeg skulle en liten tur inn etter badingen. Jeg hadde tørket meg på beina, men var bare noen dråper våt på noen tær. I det jeg setter ned den ene foten over dørstokken – gikk veldig forsiktig, klarte jeg selvfølgelig å tryne bakover sånn at rumpa fikk et skikkelig støt med gulvet. Heldigvis gikk det bra, og jeg reiste meg rett opp igjen og latet som om ingenting hadde skjedd. Men kjente at jeg skvatt litt da kan du si. 

Mellom seks og halv syv forsvant solen her i kroken. Noen ganger skulle jeg ønske at jeg kunne kappe ned alle trærne og flytte høyblokken. Eller rett og slett bygge tre, fire fem etasjen på huset. Da hadde kveldssolen skint på terrassen i noen timer til. Godt jeg da kan nyte den alle de timene jeg har på dagen til å få enda mer farge på kroppen. Ellers har kvelden vært stille og rolig, og i morgen blir det å være litt på farta. Det er meldt like knallfint vær i morgen også, og det liker jeg! Hurra for en så flott sommer vi har fått!
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *