I PINESTOLE

Categories Hverdag

Så var det mandag og en ny og spennende uke er i gang. Helgen gikk like fort som den kom, og i går hadde jeg en ganske stille og rolig dag frem til sein ettermiddag. Tvillingene spilte fotballcup på Eik, broderen dømte og foreldrene var tilskuere og heiagjeng. Jeg nyter alltid stillheten i huset når alle sammen er borte, og da koser jeg meg virkelig. Under cupen var det alltid oppdateringer på facebook om hvordan kampene gikk, og da jeg så at lillesøster var kommet til finalen var det ikke annet enn å kle på seg regntøy og gå til eikbanen. Ikke i mine planer, men ble litt rastløs kan du si. 

Kampen i seg selv var utrolig spennende. Veldig gode begge lagene – hvis vi ser bort i fra at eikjentene var et hodet eller to høyere enn tønsbergjentene. Stillingen ble 1-1 og tiden rant ut. Ekstraomganger måtte til, og det var fortsatt likt. Da var det bare en ting å gjøre, og det var å gjennomføre straffekonk. Utrolig spennende, men seieren gikk tilslutt til eikjentene…Vi var så nære og jentene var fantastisk flinke!

Og her putter lillesøster ballen i mål ♥

sp8ia0gnLj

Men i dag var dagen her som jeg lenge har gruet meg til. Faktisk har jeg gruet meg i hele et og halvt år. Pinestolen skulle besøkes i dag – eller det vil si tannlegen. Grøsser av tanken og ordet. Men det er det jo mange som gjør, så jeg er ikke alene. Jeg vet jo at det ikke er noe farlig, men tanke på at det kan være hull eller noe annet galt gjør det skummelt. Hva om ikke det er som det skal? Jeg vet jeg er stor og snart runder tjue om to uker, men det er alltid godt å ha mamma ved sin side da. Damen som skulle sjekke tenne var veldig koselig og snill, og hun kunne se på meg at jeg ikke likte dette. Jeg ble overrasket over hvor flink hun var til å holde roen min nede, og det var godt å høre at alt så bra ut. Bare litt tannstein som ble skrapet bort, og så var tennene mine fine igjen. 
Nå vet jeg at det ikke er noe farlig (selv om jeg alltid har visst det), og trenger ikke grue meg. Så nå skal jeg tilbake til sjekk igjen om to år. Så da er det bare å holde tennene rene og kariusen borte, så skal det vel gå like bra som nå. Pinestolen var visst ikke så skummel likevel! Om en times tid eller to er det kvelden her, og en ny arbeidsdag venter i morgen. Før jeg vet ordet av det er helgen her. Nyt og kos dere med dagene, de går så ufattelig fort!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *