SLANGETULL OG DEKKPROBLEMER

Categories Hverdag

For en flott dag det har vært. Snakket vel med en her om dagen om hvor heldig vi faktisk er. Et fantastisk høstvær vi har hatt nå de siste ukene, og det gjør meg ingenting om det fortsetter sånn. Det er så deilig å være ute i denne temperaturen. Ikke trenger jeg store boblejakker. Bare slenge på seg noen sko og en deilig fleece så er jeg fornøyd. Ligger det på mellom femten og tjue grader er det helt perfekt. Det er helt nydelig, og ingen av oss har noe å klage på.

De siste ukene har jeg hatt litt større problemer. Jeg jobber hver dag og har behov for å bruke en sykkel jeg kan frakte meg frem og tilbake på. Til konfirmasjonen min fikk jeg er superfin sykkel som fortsatt er i bruk – nesten hvertfall. Det startet med at det ene hjulet punkterte, og vi fikk byttet slange på den. Neste dag når jeg skulle bruke den var hjulet helt flatt. Dette skjedde over natten. Så var det å kjøpe seg ny slange og vi fikk byttet den. Men tror du det ikke skjedde igjen….? Da var det bare å få lånt den store, gule og kule sykkelen til pappa i noen uker, for etter gjentatte slangebytt skjedde det samme om og om igjen. Til slutt fant vi det som trodde var problemet. Dekket hadde fått en rift, og dermed hadde den klart å komme ut av sporet på sykkelfelgen. Og deretter ble det høl i slangen sånn at den punkterte. 
Et helt nytt dekk ble handlet inn og jeg fikk god hjelp i butikk til å få riktig slange som skulle passe. Ny hjelp fra pappa ble tatt i bruk og jeg gledet meg til å kunne sykle igjen neste dag. Men igjen, tror du ikke dekket var tømt for luft – igjen. Vi kunne ikke skjønnet hva problemet var. Vi tittet litt på de slangene som var kjøpt for å få dette reparert og sammenligne det med den første slangen som hadde stått i mange år. Og der fant vi det ut – slangene var mye tynnere enn det den skulle være.
 

Nå håper jeg virkelig problemet er løst. Orker ikke noe mer tull nå. Tok med meg den opprinnelige slangen som hadde passet bort på sykkelbutikken da jeg kom hjem fra jobb i dag. Ga den til kassemannen i håp om at han kunne hjelpe meg. Da jeg kom hjem tok jeg saken i egne hender. Fant frem hjulet og fikk byttet ut slangen. Nå krysser jeg fingrene, ja alt jeg har for at hjulet er like helt i morgen tidlig. Alle de slangeutgiftene kunne jeg spart meg for denne måneden hvis personene i de forskjellige butikkene jeg har vært innom kunne klart å gi meg riktig slange med en gang!

I morgen er det torsdag og vi nærmer oss med stormskritt en ny helg på gang. Det er litt skummelt å tenke på hvor fort alle timene og dagen går. For ikke å snakke om årene! Kveldens program står av veldig lite planer, og for øyeblikket koser jeg meg med stillheten og musikk i ørene. Kan det bli bedre? Mangler bare en fantastisk god middag. Det hadde ikke gjort noe nå, nei. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *