NY HØSTJAKKE

Categories Hverdag

Yes! fredag i morgen. Så deilig det skal bli med helg og et par dager fri. Og hurra for at sykkelen min er den samme gamle igjen. Jeg spratt opp av senga kvart over seks til morgen i dag, og det første jeg tenkte på var sykkelen. Hadde den punktert igjen? Klærne ble kastet på og smatt inn i skoene for å ta en tur ut i garasjen. Var spent på å se om dekket fortsatt hadde luft i seg. Og tror dere det ikke var en lykke av å se at hjulet var like helt. Jeg selv skulle fikset det hjulet med en gang, og ikke latt pappa gjøre det. Men nå er jeg hvertfall superglad for at jeg kan ta i bruk den frem til jul – hvis ikke snøen holder seg borte og jeg kan bruke den i vinter også. 

Men over til noe helt annet. Lillesøster og jeg pleier å arve litt klær av naboen. På sluttsommeren kom hun over med en veldig fin jakke. Den er i ferskenfarge og den falt veldig i smak hos meg. Siden vi har hatt en så fin og varm høst hittil har ikke denne vært i bruk – før nå i kveld. Måtte teste den litt ut og kjenne på hvordan den var å ha på seg når den var i bruk. Vet ikke helt om jeg skal starte å bruke den til daglig helt enda, eller om jeg skal vente til det blir litt kaldere. Tror det blir det sistnevnte. Kan jo ikke bruke opp alt av det varme tøyet nå allerede. Jeg var veldig flink i fjor og brukte ullundertøy allerede tidlig på høsten. Heldigvis ble det ikke den kaldeste vinteren vi fikk, og håper på at det ikke blir så kaldt i år heller. Men skulle det bli behov så har jeg masse av varme klær som jeg kan bruke til den frosne kroppen min. Ikke alltid like morsomt å være en frysepinne heller. Men noen er jo det også. Men her ser dere jakken. Den er litt lang og går til litt over knærne. 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *