EN HØSTFERIE MED JOBB

Categories Hverdag

Vi er allerede bikket over i en ny måned og oktober har også noe å by på. Denne uken har det vært høstferie for de hjemme her, og noen barn i barnehagen. Jeg derimot har hatt fulle arbeidsdager og slitt i hele fem dager. Det var kanskje ikke helt sant der. Det har vært en ganske stille og rolig uke med en mindre gruppe barn. De første dagene var vi tolv-tretten unger, men fra onsdagen av har vi ligget på syv-åtte stykker. Vi har derfor kost oss litt ekstra. Siden naboavdelingen var få både i går og i dag har vi derfor slått oss sammen. Veldig koselig og utrolig hyggelig å gjøre sånt når en har mulighet til det. Gårdsdagen spiste vi nydelig lunsj sammen og hadde langbord. Hver torsdag har vi mat i barnehagen, og dette er stas for de små. På menyen sto det TACO. Alle, både store og små koste seg, og alle gikk vel to runder eller flere. 

Å være færre på avdelingen og det å kunne slå seg sammen skal en bare nyte når det først er sånn. Vi har gått litt rundt og ikke hatt noe å gjøre. En dag tidligere denne uken satt jeg og en kollega helt alene på avdelingen, og første mann kom ikke før nærmere kvart på ni. Vi ble nesten litt rastløse siden vi ikke hadde noen unger å passe på. Til uka er vi nok tilbake alle mann med fulle grupper forhåpentligvis. 
Nå er det endelig litt ferie og helg på meg også, og det var litt deilig å kunne få gå de ti minuttene før jeg sluttet. Men sparte jeg noe på det for å komme tidligere hjem? Nei. På hjemveien traff jeg på lillebror som skulle opp til Eik for å sparke litt. Så da ble det noen minutter eller flere, og dermed var jeg hjemme til vanlig tid som jeg pleier. Helgen består fortsatt uten faste planer, så vi får se hva denne helgen bringer på. Men å hjelpe pappa med polering av bilen blir det hvertfall. Ønsker alle en riktig god helg, så får dere kose dere masse med eller uten planer!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *