MIN JULEFEIRING

Categories Hverdag

Late dager er alltid godt etter en hyggelig feiring. Julaften i år var vi hjemme og koste oss masse. Vi fikk koselig besøk av farmor og farfar og spiste god julemat. Det blir ingen jul uten ribbe og masse godt tilbehør som følger med. Etter litt prat og hygge under middagen hadde vi det veldig trivelig i salongen resten av kvelden. Pakkeåpning sto også på listen, og i år var det lillesøster som pådro seg oppdraget om å lese opp pakkene, med litt hjelp fra tvillingbroren sin. Pakker ble det på alle mann, og masse fint vi alle fikk. Den største pakken i år var det mamma som fikk. Jeg hadde prøvd å pakke den så godt jeg kunne, og den beste løsningen uten å sløse så mye papir var å pakke den inn i en søppelsekk. Morsomt var det at hun ble så utrolig glad for det hun fikk fra oss. En helt ny canonskriver var akkurat det hun trengte. I år ble det nemlig sorthvittbilde på julekortet, siden skriveren til mamma hadde så og si tatt kvelden nå i juletiden. Men godt vi kunne få litt hjelp til utskrivingen hos tante og onkel. Og jammen ble det julekort i år også.

Kan vel oppsummere den lille pakkehaugen min som jeg fikk i år. Av min mamma og pappa fikk jeg superflotte nye brune støvletter. Det var jeg selv som hadde plukket de ut, og jeg gleder meg til å ta de i bruk. Har ikke fått tatt bilder av de enda. Men kanskje de stikker innom her en gang i fremtiden… Fikk et niveasett med dusjsåpe og deodorant pluss litt penger av farmor og farfar, og det samme settet fikk lillesøster. Av min tante, onkel og søskenbarn fikk jeg et kjempefint sengetøy. Det ble allerede tatt i bruk første juledag, og det sier vel sitt hvor glad jeg ble for det! En sause-/pannekjele fikk jeg av min tante og fetter. Kanskje et lite hint til at jeg snart burde flytte ut? Vi får se på det. Hvem vet når det skjer?
Av min fadder fikk jeg sjamposett og en pakke med sokker. I år hadde mine søsknene mine gått sammen om en liten gave til meg. En kjempefin gave som nå hender på veggen over sengen min. En kjempesøt liten glassengel! Det var vel de gavene jeg fikk i år, pluss litt penger. Hadde en kjempefin, stille og rolig julefeiring og alt i alt kunne det nesten ikke blitt bedre. Men bare nesten. 

Rolig ble det i huset da besøket vårt dro i ti tiden. Etter litt rydding som ble gjort avsluttet jeg kvelden med julefilm, FROST. Dette var kalendergaven vår på julaften, og denne filmen er så fin. Så den første gang i høst, og måtte sette den på igjen før jeg la meg til å sove om onsdagen. Rett etter filmen var slutt var jeg så sliten og trøtt at jeg gikk rett og la meg. Klokka var da ikke bikket midnatt enda, men jeg var supertrøtt og orket ikke stort mer. Deilig var det da og kunne sove helt til det var brusj med familien i halvtolv tiden neste dag. Og rett og slett sløving hele dagen for å si det rett ut. Men den fine filmen måtte ses igjen, så den koste jeg meg med tidligere på ettermiddagen i dag før foreldrene måtte bringes videre på den tradisjonelle andre-juledagsfest hos et vennepar. Så i dag har det også vært mye sløving hvis vi ser bort ifra noen små kjøreturer. Utrolig er det i hvert fall med en skikkelig juleferie hvor jeg ikke skal tilbake på jobb før neste mandag. Altså til neste år! 

Håper alle hadde en kjempefin, og ikke minst koselig julekveld. Nå er det ett år til neste gang, men kjenner jeg det rett så går vel 2015 like fort som alle de andre årene. Derfor er det viktig og kunne nyte og ta til se alt det en får hver eneste dag, og sette pris på de man har rundt seg! Ha en strålende romjul videre.

1 kommentar

1 thought on “MIN JULEFEIRING

  1. Så fin blogg du har 🙂 og fine bilder! Hadde satt pris på om du tok en tur innom bloggen min 🙂 ha en fin kveld 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *