OVERSKYET…

Categories Hverdag

llden sprer seg fort i tørt gress, og det gjør jammen meg dagene også. Onsdag er snart over allerede, og helg er det snart også. Siden det er fri og første mai om bittesmå dager, betyr det at det gjenstår bare en jobbedag til denne uken. Litt skuffet må jeg si at jeg ble da jeg våknet til morgen i dag og trodde det var torsdag. Tok litt tid før jeg fant ut hvilken dag det egentlig var. Tror jeg gikk litt i surr fordi kommende fredag er en rød dag. 

Men, men… Denne dagen føler jeg har fått i ett. Et øyeblikk så paffer det helt ut og klarer ikke tenke på hva denne dagen egentlig er bestått av. Men en fin arbeidsdag har det vært, hvis vi ser bort i fra overskyet og et regnskyld. Den nedbøren som kom var nok på sin plass for å fukte litt på naturen. Og det beste av alt er at lufta lukter så godt etter at den har fått renset opp litt. Heldigvis rakk jeg hjem fra jobb på sykkelen, etter å ha jobbet mye i hele dag hvor vi har fått gjort ferdig maskene våres. Fikk til og med en liten maske selv. Alle voksne også. Så i morgen blir hele Fugleredet forvandlet til papegøyer. Da slår vi til med en aldri så liten papegøyefest. 

Ellers føler jeg at det ikke har skjedd stort denne uken, siden den har sust avgårde som et lyn fra klar himmel. Men det er vel et tegn på at jeg koser meg om dagen. Får håpe de siste dagene frem til mandag går like fort. Da blir det endelig en tur på sykehuset som jeg har ventet på de siste lange tre månedene. Er ikke noe farlig eller veldig store greier jeg skal. Men håper det kan ordne seg med den hånda mi som ikke er sånn som den skal. Brukbar er den, men normal er den slettes ikke når jeg plages med smerter. Heldigvis har de store vondtene gått litt bort, siden jeg er blitt vant med å ha de der i over år nå. Men kjenner at det skal bli godt å få tatt knekken på dette – forhåpentligvis, og at å fjerne platen hjelper mye. Bra kommer det nok til å bli, men leddet vil nok ikke bli helt som det var før. Var i hvert fall det de sa på sykehuset da jeg opererte. Så nå har det i det minste begynt å skje litt på den fronten også, så får vi se hvor lang tid det tar før neste steget tar. Får krysse fingrene.
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *