LANGHELG

Categories Hverdag

Har en følelse av at det er lørdag alt, men godt at det ikke er det og to dager til med fri står i vente. Denne dagen her har i grunn passert avgårde akkurat som alle de andre. I går hadde vi papegøyefest på jobben sammen med barna. Ble vellykket og morsomt syns jeg. Vi fikk danset litt og hatt det moro. Ble en liten dåpsseremoni på alle mann. Både barna og vi voksne fikk på oss maskene og litt rød maling på nesen. Nå var vi ordentlig papegøyer. Fikk danset oss videre i regnskogen vår, og en liten orientering med noen få spørsmål fikk alle vært igjennom. Og alle ble vinnere. For en flott fest det ble til slutt. Og ikke nok med det. Vi hadde torsdagsmat som vanlig, hvor det er koldtbord med hjemmelagde rundstykker og masse godt pålegg. Vi hadde også kommet frem til at disse papegøyene var glad i mark. Så da ble det litt mark til lunsjen på barna også. Spaghetti laget i litt saft fra rødbetter, for å få den til å se ut som mark. Noen unger spiste dette, men ganske mange var litt skeptisk til å smake. Men vi koste oss masse, og det er jo det viktigste.

Etter en så fin dag på jobb var jeg ganske sliten da kvelden kom. Derfor ble det litt tidligere kveld enn det jeg pleier. Øynene begynte å dra seg litt igjen i ellevetiden, og ikke så lenge etter det var jeg langt inne i drømmeland. Godt var det å få mange timer med søvn da jeg igjen våknet rundt ti. Deilig å få i se så mye søvn i løpet av natten. Fikk styrt og ordnet litt på formiddagen før jeg tok meg turen på fotballkamp. Lillesøster, sammen med TFK, skulle spille. Tuslet opp til resten av familien som var der, og mine to tanter tok også turen for å se Tiril spille. Vi satt i gresset og koste oss i solen, for den var fremme blant de stygge skyene som svirret rundt. Noen ganger lurte jeg på når det skulle begynne å dryppe. Men skyene forsvant avgårde, og vi har ikke hatt noe nedbør i løpet av dagen i dag. Det ser ut til å bli like fint vær hele helgen, så få krysse fingrene for at dette ikke skifter. Hadde vært så deilig med enda mer finvær. 

Fin dag kan jeg være enig i at det har vært. Resten av kvelden skal jeg slappe av og kose meg tenkte jeg. Må i hvert fall begynne og planlegge litt. Tvillingene står til konfirmasjon neste helg, og jeg har fått i oppdrag å få tatt litt bilder av dem. Så nå prøver jeg å tenke ut noen location jeg kan bruke, og som kan være fint og som passer til trollungene. Føler at det nesten er litt skummelt. De er om en drøy uke blitt konfirmanter, er snart ferdig og har bare litt over ett år igjen av ungdomsskolen før de skal ta et steg videre og ta en helt ny vei. De blir så store så alt for fort. Og ikke nok med det. De som var to små babyer en gang har nå vokst fra meg og er høyere enn meg. Det vil si at alle mine tre yngre søsken har tatt meg igjen, og jeg er lavest i familien. Godt jeg da har et sted hvor jeg kan føle meg litt høy en gang i blant – nemlig på jobb. 
Jeg har hatt en kjempefin dag, og håper dere har hatt det samme. Ønsker dere en super helg videre!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *