REGNDAG OG SØSTERKOS

Categories Hverdag

Hvor ble det egentlig av helgen? Plutselig forsvant den og vi er allerede godt inne i en ny uke. Dagen i går startet med en tur på sykehuset for kontroll. Å ha denne platen inne i håndleddet er ikke bare deilig. Fikk tatt en prat med legen, og han sa at platen egentlig ikke skulle være noe feil med. Det vil si at, platen ligger akkurat ikke for langt opp til at jeg ikke skal kunne klare å bøye håndleddet. Men etter over hele to år etter bruddet så har jeg fortsatt vondt, og det er ikke sånn jeg vil ha det. Jeg plages. Så nå har operasjon kommet opp på listen. Lang venting er det, og får det mest sannsynlig ikke før etter sommeren en gang – med mindre jeg bli ringt fordi det har vært en avbestilling. Da kan jeg komme allerede dagen etter jeg har fått beskjed. Jeg satser på det sistnevnte. 

Dagen i dag har vært grå, med en del regn. Vått å være ute på jobb. Men med riktig klær er ikke det noe problem. Fikk til og med vært med på markjakt. Noen ivrige unger fikk hver sin spade for å grave i jorda. Ble en del marker på oss. Og så ivrig som en er selv ble jeg selvfølgelig med på jakten. Ingenting er som å kunne være et lite barn igjen. Savner den tiden jeg selv gikk i barnehagen, og kunne leke masse samtidig som jeg lærte. Jeg får nyte de to (!) siste månedene ekstra godt på jobben, for til høsten blir jeg student igjen. Heldigvis ikke hver dag, så håper jeg kan fortsette og jobbe på samme sted etter sommeren også, på de dagene jeg ikke er bak skolebenken. 

Deilig var det å komme hjem fra arbeid i dag. Ganske sliten, så det ble en liten lur på øyet, godt pakket inn under dynen, og det skal jeg snart også. Ble spurt av lillesøster om jeg ville møte henne i byen for å se etter noen sko. Så da dro jeg og møtte henne. Fant selvfølgelig ikke det jeg var på utkikk etter. Så da ble det en liten søsterdate på Jordbærpikene før det endte med litt shopping. Rart det der. Hver gang Tiril og jeg er i byen blir det alltid litt handlings. Så må det jo sier at hun er veldig god til å smiske, og jeg er ikke like flink, så jeg slenger meg etter. Men har vel funnet ut at sånn er det bare. Koselig å ha kvalitetstid med henne. Håper dere har hatt en fin dag, og en riktig god kveld til alle sammen!

Syns dette bildet passet inn nå. Det er regnværsdager for tiden, og friske bær smaker godt fordi det nærmer seg sommer. Tenk – bare to måneder igjen til sommerferie!
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *