MALING, BYTUR OG FAMILIE

Categories Hverdag

Dagen startet rett på i halv ellevetiden på formiddagen i dag. Slang på meg malefillene og gikk rett til verks med malekosten. Fikk gjort unna litt det lille som var på veggen. Så nå er den ene siden helt ferdig. Det er også side nummer to også snart. Bare litt pirkejobbing i taket på terrassen. Det verste med den jobben er at en får så vondt i nakken. Å se opp mens du maler er ikke den beste stillingen. Men det må jo gjøres. Fikk tatt et godt skippertak der i dag, så ikke så langt unna før vi kan si oss fornøyd der. Da gjenstår det bare to sider igjen av huset. Vi må selvfølgelig leie en lift for å komme oss opp i den høyden. Men før vi gjør det skal det males så langt vi kommer på bakkeplan og stigehøyde. Jeg har merket mens vi maler huset at jeg syns det er litt ekkelt å stå i stige på et godt stykke over bakken. Høyden plager meg ikke, men det er det å stå i stigen som er ubehagelig. Men deilig blir det når huset har fått helt ny farge på alle sider. Og når det blir ferdig skal jeg nok få tatt masse bilder av huset. Den fargen vi hadde var ikke noe fin. Blass og kjedelig farge. Men nå blir vi alle fornøyde!

Da lillesøster kom hjem fra trening og jeg fikk gjort meg ferdig med malingen, tok vi oss en tur til byen. Jeg hadde to ting jeg skulle se etter – bikini og ny lommebok, ettersom glidelåsen på lommeboken jeg har nå har begynt å gå i stykker. Bikini fant jeg, og litt andre klær. Men ingen ny lommebok på meg i dag. Får vel se om jeg får tatt meg en tur til en av nabokommunene i morgen for å se om jeg kan finne noe. En ny må jeg i hvert fall ha. Vil ikke risikere å miste alt jeg har i den. 
Ettermiddagen kom og vi fikk litt besøk av tante, fettere og lille kusine på tre år. Gutta forsvant. Og vi jentene – tante, kusine, lillesøster og meg tok oss en tur for å kjøpe is. På butikkturen hadde vi med oss lille hunden, Leo. Full fart har det vært her i kveld da med en liten turbo 3-åring. Fikk hilst litt på kaninen Pompel, vært en tur i både barnehagen og på lekeplassen. Tror hun koste seg masse. 

Nå er det ren sløving resten av kvelden. Musikken fenger i mine ører og jeg ligger bare her og slapper av etter en lang og fin dag. Dagen har gått i ett her i dag, og da er det deilig og bare lande helt ned og ikke gjøre noe. Ikke en gang TV er på i kveld, og vet ikke om jeg orker å se noe på film eller noe sånt heller. Vet i hvert fall at jeg gikk glipp av et av programmene jeg pleier å se på. Men shit au, det kommer flere episoder av den. 
Håper dere har hatt en fin dag, og en flott kveld. Så får dere kose dere masse videre! Slenger med et bilde av lille Leo-vofsen ♥

2 kommentarer

2 thoughts on “MALING, BYTUR OG FAMILIE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *