SOMMERFERIEN 2015

Categories Hverdag

Lite liv har det blitt her de siste to ukene. Jeg har rett og slett tatt helt ferie fra skriblerier. Nå er fem uker med ferie ved verdens ende, og i morgen er hverdagen her igjen. Da blir det tre uker med jobbing før skolen starter. Har fortsatt ikke gått helt inn på meg at jeg skal tilbake til skolebenken igjen, men begynner å synke litt inn. Litt skolesaker er allerede hamstret inn, av det viktigste jeg trenger. Mangler litt fortsatt, men da er det godt at jeg har enda to uker på meg til å ordne dette på.

Dagen startet kvart over fire i natt, og jeg ble sittende oppe en times tid. Slang pleddet rundt meg og sto ute på terrassen og beundret det fine været som var over oss. Tordenvær er virkelig noe jeg syns er spennende, og liker veldig godt. Blinket igjennom vinduet mitt en del ganger i natt, men det ga seg fort. Det har også vært en del mørke skyer, lysstriper og brak her i ettermiddag også. Hadde bare håpet på at det ble skikkelig buldring nå på slutten av ferien. Har heller ikke vært så veldig heldig med været den siste ferieuken min. Uken startet med masse regn, men har tatt seg opp litt nå på slutten. Har vært en grei sommerferie med relativt fint vær. Selvfølgelig kunne det vært bedre. Har ikke blitt noe reiseferie på meg nå i sommer. Men nå er det bare åtte uker til jeg reiser sørover til Polen. Føles lenge til, men jeg vet at både dagene og ukene flyr unna. 
Ellers har ferien stort sett gått til en god del maling av huset. Og nå er vi så og si ferdig med det for denne gangen. Har vært morsomt å male, men nå kjenner jeg at jeg er lei. Uværet ser ut til å ha gitt seg nå, og solen stråler frem. Får håpe at det kommer en til økt med tordenskrall senere i kveld. Og at det blir skikkelig party på himmelen! Men nå få jeg nyte de siste timene av ferien og lade opp til et nytt jobbe- og skoleår. 

Her om fredagen var jeg også ute og spiste. Tok med meg min kusine, som nå har flyttet til Oslo. Tok oss en lunsj/middag på brygga mens båtracet holdt på i fjorden. Var veldig mange mennesker som var å så på dette. Vi så ikke så mye fra der vi satt, men fikk med oss det meste for det. Jeg koste meg i hvert fall den kvelden.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *