FRISKE ROSER I VASEN

Categories Hverdag

Flere uker, ja kanskje noen måneder har gått siden jeg hadde friske roser som pyntet opp rommet mitt. Hamstret det nesten inn før. Med en gang de gamle rosene begynte å henge med hodet å se stygge ut, var det rett på butikken for å finne noen nye fine som jeg kunne erstatte de visne med. Men her for noen dager siden, da jeg overrasket mamma med fine hvite roser, kjøpte jeg til meg selv også. Roser er så fine, og er en av mine favoritter. Synd de ikke holder mer enn en ukes tid – noen litt lenger. Men da er det bare å skifte ut med noen nye farger i blomstervasen. Og med frisk roseduft skal jeg nok klare å holde meg oppe og stå på så godt jeg kan noen uker for de nyopererte foreldrene. Med en mamma som stort sett er sittestillende og hinker litt på krykker, og en pappa som skal gjøre det samme fra i morgen, blir det å prøve og ta en enda større voksenrolle her i heimen, å stå på enda mer enn det jeg har gjort de siste dagene. Men det er da disse flotte blomstene kan gi meg motivasjon til å holde hverdagen oppe!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *