VIRUS I KROPPEN

Categories Hverdag

Siden jeg startet på skolen i august har jeg hatt full fokus på læring, og har stått på fra dag en. Og dette ved siden av jobben jeg gjør. Gjennom de to første oppgavene jeg jobbet med, leverte og fikk svar på, har jeg lagt i mye arbeid. Fikk glimrende resultater, og to nye storoppgaver skulle skrives. Det gikk greit det, og begge oppgavene er ferdigskrevet. Skal bare gå igjennom et par ganger før lærerne skal ha de til vurdering. Den ene oppgaven skal leveres nå til fredag, mens den andre skal inn om to uker. Liker veldig godt jobbemønsteret mitt, og når jeg først får satt meg ned for og skrevet, får jeg virkelig gjort en god jobb. Alt av inspirasjon og informasjon får jeg satt sammen til en helhetlig oppgave, og med to så fine karakterer på de første oppgavene, blir det spennende å se hva de neste blir.

Jeg har også følt en stor jobb rundt skrivingen, og at det kanskje har blitt litt mye. Men sånn er det når en kommer tilbake på skolebenken etter to år. Det beste er at jeg har startet godt, og jeg har stått på. Men rett før helgen ble det litt mye for kroppen min. Tror ikke det kom av skolearbeidet, men det som er ute og går om dagen. På jobben er det veldig mange barn med sykdom. Så på den ene avdelingen jeg jobber var det bare halv gruppe om torsdagen. 
Dagen min startet med at jeg våknet med noe rusk i halsen. Jeg så fort forbi dette, og tenkte ikke noe mer på dette. Dagen min startet som normalt, og på jobb dro jeg. Men jeg merket fort at det var noe mer som kom. Den vonde halsen ga seg ikke, kroppen var sliten og hodet var ikke med. Så etter en halv dag på jobb måtte jeg kaste inn håndkle og komme meg hjem. 

Da jeg kom hjem slang jeg kroppen min ned på senga. Føltes litt ut som jeg ikke hadde energi, og jeg var ganske trøtt. Så der sovnet jeg og ble liggende en times tid. Så fra torsdagen av har det bodd et lite virus i halsen. Fredagen måtte jeg bli hjemme fra skolen, og på ettermiddagen var jeg og hjalp til å rigge til damenes tønsbergtreff. Selvsagt ikke i form, men gjorde det jeg klarte. 

Så med en langhelg med litt syk kropp har den ikke vært like mye fungerende som den pleier. Vært litt varm noen dager, og det verste er at feberen slo skikkelig ut om nettene. Har våknet hver natt med våt dyne og pute, og håret og kroppen har vært full av svette. Men hvorfor skulle det slå seg ut på natta…? Så i natt håper jeg virkelig at feberen holder seg unna, og at former er helt på topp i morgen. Nå sitter det bare i halsen, og det har gått en del kopper med kakao. Så litt lei av sår hals kan du si at jeg er. Hvis vi ser bort ifra basseluskene, har det vært en grei helg. Skulle gjerne ha studert litt i helgen, men formen har ikke vært på topp til å gjøre så mye av det som jeg håpet på.

1 kommentar

1 thought on “VIRUS I KROPPEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *