OPPGAVESKRIVING

Categories Hverdag

Da er hverdagen virkelig i full gang igjen. Enda godt var det å slippe og gå ut for å måke, men heller starte dagen med en deilig varm dusj. En stille og rolig morgen ble det før jeg ruslet for meg selv bortover veiene. Måtte konsentrere meg litt på veien og se hvor jeg satt de små føttene mine. Ute ser det ut som det bare er å spasere rett frem, men jeg måtte faktisk tenke litt hardere fordi det var ekstra glatt noen steder. Selv på snøflatene. Klarte jo å tryne på vei hjem fra jobb i går, og ville ikke risikere å gjøre det igjen.

På skolen var det veldig koselig å se igjen medelevene, og ikke minst læreren. Elsker virkelig tirsdagene best. Måten læreren underviser på, og legger inn litt humor gjør sånn at jeg lærer masse. Og ikke minst er det morsomt å lære. Og veldig interessant. 

Men så var det disse oppgavene. Forrige uke leverte jeg oppgave 3 inn til vurdering. Spennende å se hvordan den oppgaven går – siden det har gått så utrolig bra på de to andre. Jeg må si jeg virkelig har satt lista høyt for meg selv når jeg begge gangene har fått toppkarakter. Har på en måte ikke noe å strekke meg etter, utenom å prestere like godt alle gangene. Fikk også snakket med læreren, og der var det bare gode ord å høre. Ingenting kan vel bli bedre enn det. Nå gjelder det bare å være like flink frem til sommeren. 

Etter skolen i dag fikk jeg jobbet litt med oppgaven. Og jeg føler jeg virkelig har kommet godt i gang med den. Kjenner jeg har mer positive krefter til å skrive på en mer "løs" oppgave enn å arbeide med planleggingen og oppsettet der. Kjenner en liten blodsmak i munnen bare tanke på den. Men må man så må man, og både skrive og planlegge må jeg. 


 

Nå venter en stille og rolig kveld, og når morgendagen kommer er vi allerede halvveis i uka. Skremmende. Det nye året har nettopp kommet, og jeg syns dagene bare flyr avgårde. Like fort i år som det var i fjor. 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *