Å GÅ HJEM I SOLNEDGANGEN

Categories Hverdag


 

Kuldegradene er ganske høye om dagen, og jeg kan ikke huske sist det var så kaldt. Det må i så fall være så lenge siden at jeg ikke en gang husker det. For å komme meg til og fra skole og jobb bruker jeg fysisk mine egne bein til å gå på. Sykkelen har jeg lagt ligge. Den fikk sine problemer i høst og må fikses. Siden føre har hvert som den er har jeg derfor latt sykkelen bli stående ufikset, og så får jeg heller ordne med den når veiene er bare og jeg trenger den. Er ikke noe hast så lenge jeg har friske og gode bein!

Når jeg går ut om morgen rundt kvart over syv er det fortsatt mørkt ute. Men snart går det mot lysere tider, og jeg gleder meg til å gå/sykle til jobb i sterk soloppgang. Men se på dette lyset over og under her da. Slik så det ut da jeg gikk hjemover fra jobben i dag. Bildene er tatt like før halv fem i ettermiddag, og det er på denne tiden jeg kommer hjem når jeg er ferdig på jobb. Faktisk syns jeg det er veldig deilig å gå til og fra jobb og skole. På sykkel tar det under 10 minutter og komme meg fra A til B. Men når jeg går tar det 20-25 minutter – kommer litt at på hvor fort jeg går. 

Det å gå hjem fra jobb i slikt vær på ettermiddagen, det er bare deilig syns jeg. Bare gå der, langs veien i helt egne tanker. Du har hatt en lang dag på jobb blant mange lyder av barnestemmer. Mange inntrykk og litt hektisk. Og når jeg går er det på en måte at jeg stenger alt annet ute, og tenker bare på meg selv. Noen ganger skulle jeg ønske jeg bare kunne knipse og så var jeg hjemme. Orker ikke tanken på å gå hjem. Men når jeg går og har kommet meg hjem, tenker jeg på hvor deilig det egentlig var å gå der for seg selv. Tenk så heldig som har bein å gå på! Tenk på alt det vi kan gjøre for å komme oss frem på de beina vi har!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *