DET BEGYNNER Å NÆRME SEG

Categories Hverdag

Hvor blir tiden av? For oss er tiden der hele tiden. Så det spørsmålet vi kan stille oss selv – hvor blir dagene av? Det er litt skummelt å tenke på det. Det er fredag og endelig helg. Jeg spratt tidlig opp av sengen og brukte noen timer på morgningen til bare å slappe av. Hvor deilig er ikke det? Jeg har aldri likt å stå opp i siste liten, komme meg ut av døra sist av alle eller å være på jobb eller skolen rett før jeg starter. Her beregner jeg god tid til alt, uansett hva jeg skal. Og slik har jeg vært i mange, mange år. Husker i hvert fall jeg var slik så langt tilbake da jeg gikk på ungdomsskolen. Var sikkert det før den tid også.

Jeg tok mine korte bein som jeg har på min 1.60 meter lange kropp. Eller skal vi si den korte kroppen..? Uansett. Bortover veien tuslet jeg for meg selv. Klar for en ny skoledag. Med hele tre kvarter på meg, på en strekning som tok tjue minutter til en halvtime å gå, gikk jeg der. Innpakket i skjerf, lue og en varm jakke, samt en tung sekk med nødvendig utstyr på ryggen.

Det er alltid et par stykker på plass i klasserommet før jeg kommer et kvarters tid før vi starter. Og selv det er gode tegn. Ikke bare jeg som tenker sånn. Dagens opplegg startet med noe helt annet enn det pleier til vanlig. Vi måtte inn på maskinene. Inn på en helt ny nettside. Det var tid for å den store skrekken. Oppmelding til eksamen!

Eksamen – selve ordet er skummelt i seg selv! Hvorfor kunne det ikke hatt et navn som var mer muntert og livlig? Et sprettord liksom. Hadde vært mye bedre og mer motiverende. Men så er det sånn at en skal opp til eksamen. Heldigvis er det bare en. Så nå er jeg oppmeldt til eksamen i BUA, barne- og ungdomsarbeider. Sjekk!

Jeg er egentlig veldig heldig med lærerne mine. Både på VG1 og VG2. De er utrolig flinke. Men selvfølgelig er det sånn at noen områder i fagene er mer interessant enn andre. Midtveisvurderingen ble også gitt ut i dag. Jeg er fornøyd med der jeg ligger, spesielt med 3/6 fagene. 

I ettermiddag etter skolen i dag fikk jeg gjort unna helgvaskingen. Så en liten sjekk på den også. Jeg har også fått somlet meg til litt skolearbeid. Ble ikke noe mer jobbing med oppgavene i dag, men å finne stoff istedenfor. I BUA-fagene har vi fire kjente teoretikere, med ulike utviklingsområder. Jeg har aldri fått disse menneskene på plass i hodet mitt til hvor de forskjellige hører til. Så nå har jeg funnet litt grunnleggende om både Bronfenbrenner, Maslow, Erikson og Piaget, og hva deres teori går ut på.

dagene fremover må det bli mer fokus på den store oppgaveskrivingen. Har en innlevering til uka. Så og si ferdig med den, men har en annen oppgave ved siden av som er en god del større. Den har heldigvis litt lenger leveringsfrist. Men tiden går utrolig fort, så den skal snart leveres også.

Bildet har vært ute her på bloggen før. Men slik jobbing blir det mer av!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *