EN KVELD MED PLEIE

Categories Hverdag

Kvelden har kommet. Igjen. En fin og flott lørdag har det vært. Mye har blitt gjort. Handlerunden ble unnagjort på formiddagen, og det var lite folk i butikken på denne tiden. Deilig å slippe lange køer, og la store deler av dagen gå bort til det. Men hjemme var det noe som ventet på meg.

Vaskedagen! Både stue og kjøkkenet ble rent. Støvete gulv fikk skinne igjen. Overflater ble renset for smuler, bøss og andre bakterieorganismer. Ja, til og med de grisete skuff- og skapflatene fikk se dagens lys. For æsj, de var møkkete. Å vaske er kjedelig for mange. Også for meg. Men når man først får funnet frem både vaskebøtte og skureklut og musikken suser på et viss volum i bakgrunnen, ja da er det helt topp. Og det går så fort når alt går som det skal. 

Litt besøk har vi også hatt i dag. Familiebesøk. Og byen fikk besøk av to jenter. Lillesøster og jeg tok oss en tur. Hadde noen småærener jeg måtte ordne. Og jammen ble det litt handlings som ikke sto på lista. Litt nye innkjøp på klær. Og sko. Jeg har aldri vært begeistret for hvitt. I hvert fall ikke på bukser eller sko. Men i handleposen min ble det med et par helt hvite sko. Deilig å gå i var de også. Litt mer hverdagssko.

Ellers har det vært en stille og rolig kveld. Prøvd å sette meg ned med litt oppgaveskriving. Men har virkelig ikke motivasjon til denne type oppgaven. Det er jo egentlig en enkel oppgave hvis man graver seg langt nok ned i for å skjønne. Men ordene stopper opp til å få satt sammen en forståelig tekst.

Så jeg droppet rett og slett oppgaveskrivingen. Må bare forberede meg på at det blir enda mer jobbing mot slutten! 
Har vært en liten snartur på Revetal i kveld. Lillebror fant plutselig ut at han skulle være hos fetteren sin. Så da ble jeg sittende der en liten stund før jeg fant ut at jeg måtte hjem. Det var jo håndball på tv i kveld. Larvik skulle spille mot FTC-Rail Cargo. Vi fikk med oss første omgang og litt av andre, før vi slo over til hver gang vi møtes for litt underholdning. Av det jeg fikk se var det en gjevn kamp, men Larvik slo til og vant.

Dette har faktisk vært en dag hvor det har skjedd litt. Så nå er det litt pleie av seg selv. Bare meg, slappe av og ta det med ro og nyte stillheten. Ansiktmaske er smurt ut, levende lys er tent og musikken spiller i mine ører. Bare å nyte, for snart er denne helgen en fortid, og hverdagen er her før jeg kan si hottentott. 
 

1 kommentar

1 thought on “EN KVELD MED PLEIE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *