HAR DU HUSKET TIDEN?

Categories Hverdag

Påskeaften er allerede forbi. Årets aften føltes litt ut som en helt vanlig lørdag. Ingen planer og heller ikke stort som skjedde denne dagen. Ren sløving og ikke noe en må rekke er deilig det også. Klokketimene gikk ikke like fort unna sånn som det ellers pleier, og vi søskna tok oss en real middag og skeiet ut for en kveld.

Vi tok oss hver vår big mac-meny fra Mc Donalds gatekjøkken. Heldigvis skjer dette utrolig sjelden, og da er det lov til å kose seg med fast food når en først har mulighet til å slå til. Og jeg kan si det smakte godt. Egentlig helt greit, for jeg har smakt mye og enda bedre mat enn dette. Men for kvelden var det helt innafor. 

Kvelden ble ellers brukt til å lade opp energi med å slappe av og bare se filmer. Var ikke mange spennende filmer som gikk i går, men tiden fikk jeg til å gå for det. Og tiden gikk fryktelig fort også. Kvelden ble plutselig veldig sein da klokken skulle stilles. Det er veldig sjelden jeg sitter oppe så seint i helgene og når jeg har fri. Men i natt fikk jeg virkelig dratt ut tiden.


 

Musikken spilte i mine ører de siste timene, og da jeg tittet på klokken var den så mye som 01:59. Og på det lille minuttet frem i tid var plutselig klokken blitt 03:00 – på grunn av sommertid. Så en uvanlig lang natt ble det denne gangen. Til vanlig liker jeg å være i seng rundt midnatt, og drar som oftes ikke tiden så langt ut. Å sove så veldig lenge om morgen gjør jeg heller ikke. Da føler jeg at hele dagen blir bortkastet på at jeg har sovet vekk en del timer av den. Jeg er morgenfugl når jeg må tidlig opp, men liker å sove litt lenger når det ikke er noe jeg må stå opp til. 

Første påskedag for tjueseksten er snart blitt historie. Men noe særlig skryt fortjener ikke denne dagen. Da jeg blunket opp mine øyne og så ut vinduet mitt, var det ikke stort å smile for. Overskyet og grått. Og regnet falt i en fart ned og traff bakkens støtdemper og dannet seg små vanndammen. Ekkelt og vått. Og det ser ikke ut som om solen skal vise seg så mye før om et par dager. Men nå stoler jeg sånn gradvis lite på værmeldingene. Men at man ønsker seg sol, det er i hvert fall lov å håpe på at den snart dukker opp. La oss få noen fine dager i vente, og en fantastisk vårfølelse nå frem mot sommeren.
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *