OPS, TOK LITT LANG FERIE

Categories Hverdag

Jeg var veldig klar for mange dager med fri. Tid til å nyte stille og rolige dager, og bare koble helt ut. Ikke tenke på de vanlige rutinene jeg må igjennom i løpet av en dag, jobbe og være sammen med barna og slite meg igjennom oppgaveskrivingen. For en gang skyld tok jeg meg helt fri fra alt som har med skole å gjøre.

Men egentlig var planen at oppgaven skulle tas frem en av disse påskedagene. Bare én dag. Jeg skulle legge jobben i den, og teksten skulle bli helt ferdig sånn at jeg bare kunne ta det med ro de siste dagene frem til den skulle leveres. Men så langt kom jeg aldri. Tiden fikk meg aldri til å sette meg ned å skrive den siste finpussen og det som sto igjen. Og lite har jeg lyst til å sette meg ned nå, finne frem teorien og planleggingen og skrive ferdig.


 

Men det må gjøres. Hadde bare aldersgruppen vært like interessant og det hadde vært like lett å sette seg inn i oppgavens situasjon, da tror jeg den hadde vært ferdig allerede. Da hadde jeg sluppet å sitte her nå for å skrive de vanskelige setningene som trengs for å få en helhetlig oppsett som jeg kan være fornøyd med. Det er i hvert fall ikke noe å legge skjul på at jeg virkelig har svettet meg igjennom denne gangen. Og nå må jeg bare finne frem siste motivasjon til å få den i mål!

Ferie er fryktelig deilig, og veldig viktig for kropp og sjel. Men når det kommer til studie er det veldig skummelt å ta seg fri. I hvert fall når det er flere enn bare et par dager. Når jeg endelig skal gi fra meg oppgaven til vurdering til fredag, da skal jeg virkelig juble. Juble over at jeg endelig har denne oppgaven ute av verden, og oppgaveskuldrene kan senkes. Håper bare det ikke kommer ut en ny oppgave samme dag. I hvert fall som ikke er så tung å jobbe med. Men siden det nærmer seg eksamenstider, så blir det mye skrivetrening på slike oppgaver har jeg hørt.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *