BLIKK-SMINKE

Categories Hverdag

Jeg har ikke mye peiling på de ulike produktene som finnes. Har heller ikke gått inn for å teste ut de forskjellige typene av det som er i sminkeverden. Og når jeg først har funnet ut av sminke som jeg liker, da går jeg stort sett for det. Og den siste tiden har jeg fått litt sansen for sminke. 

Sminke har ikke hatt den store interessen hos meg, men nå har den klart å bite meg forsiktig på kroken sin. Jeg bruker ikke all type sminke, og alt passer ikke meg. Men i det siste har det vært litt spennende å utforske. Hva slags farger er det som passer meg best? Og hvilke produkter er det jeg liker? Og jeg har ikke strukket meg så langt til å være en skikkelig sminkejente. Jeg er langt i fra ekspert, og jeg blir nok aldri en sminkeguider.

Men jeg har en ting jeg er ganske opptatt av når det kommer til sminking av ansiktet. Det er øyepartiet mitt (hvis vi ser bort i fra posene som er under). Det jeg liker mest med mitt eget ansikt er øynene. Og det har jeg også fått høre av andre. Hvorfor jeg liker akkurat øynene mine har jeg ikke tenkt på før nå. Og det er nå jeg har funnet en forklaring. 

Øynene har veldig mye å si når det kommer til kommunikasjon. Kommunikasjon består av både verbal og nonverbal. Og det er en veldig stor brøkdel av den ene kommunikasjonen. Vi kommuniserer mye verbalt, det du sier og skriver. Men også en god del nonverbal, uten bruk av ord – altså kroppsspråk. 

Siden øynene sier så utrolig mye og du søker alltid øyekontakt, er det de jeg legger mest vekt på under sminkingen. Jeg vil ikke si at jeg gjør så mye ut av akkurat det og sminkingen ellers. Men jeg vil at de skal se naturlige ut, samtidig få et lite ekstra piff enn når de er “nakne”. Til vanlig har det vært den lette veien jeg har tatt. Maskara på vippene og litt farge på bryna. Men nå syns jeg det er litt spennende å teste ut øyenskygge på øyelokkene. Og for å finne ut litt mer om det gikk jeg til innkjøp av litt ekstra sminkeprodukter.

 

2 kommentarer

2 thoughts on “BLIKK-SMINKE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *