VÅRE VAKRESTE FARGER

Categories Hverdag


 

Et hjem er et ord som betyr mye for mange. Et hjem skal representere trygghet og nærhet, samt identitet og personlighet. Du skal kunne være deg selv i ditt eget hjem. Alene og sammen med andre. 

Jeg har ofte vært inne på tanken. En idé som er mulig og virkeliggjøre. Da jeg fikk mitt helt eget rom, etter å ha delt samme rom enten med min lillebror eller lillesøster, var jeg så heldig å kunne få velge farge på veggene helt selv. 

fargesirkelen finnes det ufattelig mange farger. Hva skulle jeg velge? Ut i fra mine favoritter til farger ble det færre å velge mellom da valget skulle tas. En jente som meg var da på den tiden veldig glad i både rød og grønn. 

Helt siden den tiden da rommet ble nytt i 2005 – da tre rom ble litt for lite på seks mennesker, har veggene mine vært en form for lys limegrønn. Da jeg kom hjem fra skolen på den tiden da det var nytt, elsket jeg fargen jeg så foran meg. Mitt helt eget rom, og jeg har fått lov til å velge farge!

Jeg syns ikke det er lenge siden vi bygget på huset og pusset opp to nye store rom. Men til sommeren har det faktisk gått hele elleve år. Hvor har åra blitt av? Elleve år med samme grønnfarge på rommet.

fjor hadde jeg veldig lyst til å bytte ut fargen, men turte ikke helt fordi jeg likte den grønnfargen som er. Men nå har jeg blitt så lei. Lei av å se den drakten som er på rommets skjelett. Og nå skal den få en ny outfit. Oppgaven nå blir bare å finne riktig farge den gamle skal bli byttet ut med.

1 kommentar

1 thought on “VÅRE VAKRESTE FARGER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *