UTSLÅTT ETTER SEIER

Categories Hverdag

Håndball er fortsatt like spennende, selv om en ikke er en spiller lenger selv. Vel fremme ved Arena Larvik var det bare ukjente folk i elektrogruppen. Siden vi skulle være der for å heie frem laget, fikk vi alle på oss like gensere.
 

Vi kom oss helskinnet frem, og ved hallen møtte vi en ukjent gjeng. Disse menneskene var også med på dette opplegget sammen med oss. Det var en elektrogjeng, og alle der var ukjente for oss. Men et fint opplegg må jeg si at det var. Flotte hettegensere fikk vi på oss – som dere kan se over her. 

Det var fortsatt en stund til kampstart, og før vi den tid gikk vi for å spise sammen. Maten vi fikk var noe karbonade, ris og en utrolig god gryte med noe kjøtt. Denne gryten hadde en fantastisk smak, og skulle gjerne forsynt meg både to og tre og fire ganger mer enn den ene posjonen jeg spiste. 

Etter å ha fått i oss noen gafler med mat ble vi videre geleidet inn i en stor sal. Her satt det mange flere enn den gruppen vi var. Alle stolene fylte en rumpe, og foran på scenen sto selveste Tor Odvar Moen – håndballtreneren til larvikjentene. Han var her for å fortelle oss om både sine og jentenes taktikk for å vinne denne kampen. 

Så begynte det å nærme seg kampstart. Vi fant våre VIP-plasser, og rundt omkring i hallen var det mange som var på plass allerede. Jeg syns vi fikk en veldig god vinkel til kampen, i forhold til der vi satt. Å sitte i det ene hjørnet på tribunen syns jeg passet bra, for her fikk vi med oss alt som skjedde. 

Ut fra hvert sitt hjørnet kommer lagene frem. Både Larvik og Vardar. Og så er kampen i gang. Kamera var selvfølgelig med meg, og det å ta bilder kunne jeg jo ikke unngå. Her skal det dokumenteres. Kan jo si så lite som at minnekortet ble fylt med 300 bilder. Og her er en smakebit av kampen på noen utvalgte bilder.
 

Linka under oppvarmingen. Hun var dessverre ikke ute på banen i dag.



Gro Hammerseng-Edin prøvde seg på mål. Dagens bursdagsbarn er hun også – hele 36 år i dag.
 

Banens beste for Larvik ble nr. 19 – Thea Mørk.

 

Larvik spilte bedre i denne kampen enn den forrige hvor disse lagene møtte hverandre. Men det holdt ikke helt frem. De vant kampen 28-26, men Larvik ble utslått etter seier. For få mål ble skåret for at de kunne komme videre til final 4. Det var mange på mållisten i denne kampen, og morsomt å se noen av de fine målene. Larvik hadde også en mulighet til å skåre på åpent mål fra sin egen banehalvdel. Men den gikk dessverre på utsiden. Jentene som fikk ballen mellom stengene var: Thea Mørk (7), Amanda Kurtović (5), Marit Malm Frafjord (4), Nora Mørk (4), Gro Hammerseng-Edin (4), Karoline Dyhre Breivang (1), Vilde Ingeborg Johansen (1), Kristine Breistøl (1), Tine Stange (1).

8 kommentarer

8 thoughts on “UTSLÅTT ETTER SEIER

  1. Sara Holmberg: Tusen takk 🙂 Jeg ser ikke på så mye annet sport egentlig, men håndball må jeg få med meg. Syns det selv var veldig moro når jeg spilte selv før. Ønsker deg en fin dag videre 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *