SKULLE VÆRE FLINK JENTE

Categories Hverdag

Plutselig så var kvelden her. Planene mine gikk ikke helt som de skulle. Jeg har en innlevering som venter på meg, og i kveld skulle jeg gjøre denne oppgaven ferdig. Det var i hvert fall sånn det så ut opp i hodet mitt. I dag skulle jeg virkelig være flink jente. Rett hjem fra jobb for å få i meg litt mat, før jeg skulle ta frem oppgaven for å skrive.
 

Tre tjukke bøker… Skal jeg orke å bla de opp?

 

Men det var det bare å glemme. Jeg tok frem både oppgaven og bøkene, for å prøve og lese litt. Bøkene ble bare liggende, og jeg lå der og bare så på dem. Hvor var egentlig motivasjonen denne kvelden for å jobbe? I mitt hodet sto det helt andre ting. Å sette seg ned for å skrive og bruke noen ekstra knapper med energi til studiet var ikke det jeg ville nå.
 


 

Jeg strakte en hånd ut. Gjorde et forsøk for å komme i gang. Fant frem noen tilfeldige sider som jeg kanskje kunne lese litt på. “Hva leken betyr for læring og utvikling” sto det på en overskrift. Barn er jo opptatt av lek, og lek skjer store deler i løpet av dagen deres. Og gjennom lek lærer barn veldig mye. Vi har jo typer som rollelek, fysisklek, konstruksjonslek og sanglek. 
 


 

Men det tok ikke lange tiden før jeg la bort både bøkene og oppgaven. Akkurat nå klarer jeg ikke å tenke på det oppgaven handler om. Inne i mitt hode befinner det seg mange lyder som har blitt stappet inn i løpet av dagen. Jeg kan fortsatt høre alle de barna som sier og roper “Pernille” for å søke kontakt og hjelp. Nei, jeg tror nok jeg må prøve og være flink jente etter skolen i morgen, siden dagen er litt kortere og jeg har mer med tid på ettermiddagen. Jeg gjorde i hvert fall et forsøk. Ønsker dere en fin kveld videre!

11 kommentarer

11 thoughts on “SKULLE VÆRE FLINK JENTE

  1. Så godt du beskriver det du opplevde. Jeg kjenner meg veldig igjen. Selv har jeg en stor jobb foran meg nå som jeg har helårsprøve i matematikk om to uker. Treningen utgikk og det gjorde nesten bloggingen også. Jeg satt i to timer, om ikke lengre og løste oppgaver. Jeg kjenner jeg føler meg flink og kjenner at det ga mestringsfølelse. Det er den følelsen vi må ha med oss når vi vet vi må sette oss ned med studiene 😉 Lykke til.

  2. Randiannette: Tusen takk. Jeg har en veldig stor jobb foran meg jeg også. Tre oppgaver står igjen nå, og eksamen har jeg om 5 1/2 uke.. Lykke til med helårsprøven din i matematikk!

  3. Sånn er det noen dager, og da er det heller ingen vits i å presse seg til å lese – for da bruker man tid på det, men man får ikke med seg noen ting! Bedre lykke neste gang, hihi 🙂

  4. Ingrid Holm: Tusen takk. Jeg må si skrivingen min har utviklet seg, spesielt siden jeg startet på skolen igjen i høst. Det er bare å skrive mye, om alt mulig rart. Så skal du nok se at du blir like flink, om ikke bedre 🙂

  5. Jeg hadde det helt likt i dag! Orket ikke å starte på eksamenslesingen engang, så jeg tok meg rett og slett en dag fri! Håper motivasjonen kommer tilbake:)

  6. Sara Holmberg: Motivasjonen kom litt frem i dag, og jeg fikk gjort ferdig oppgaven og levert den 🙂 Nå er det bare å ha motivasjonen oppe for de to siste oppgavene og eksamenstiden som venter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *