SOLEN SKINNER, MEN NOE ØDELEGGER

Categories Hverdag

Når man sovner tidlig om kvelden, straffer det seg som regel. Jeg visste det var en fridag som ventet meg. Kroppen var trøtt og sliten og klar for å sove lenge neste dag. Ikke ofte det er langhelg, og når man har en del jobbing foran seg er det ganske godt med søvn for å være opplagt. Men til morgen i dag var det ikke snakk om å sove lenge. 

Uheldigvis hadde jeg en automatisk vekkerklokke i mitt hodet, som vekket meg til vanlig tid. Det blir på en måte litt feil å ha fri på en arbeidsdag. Jeg hadde ikke veldig lyst til å stå opp så tidlig på en fridag. Men etter noen timer til på øyet kunne jeg ikke trigge meg mer ved å bli liggende i sengen. Jeg måtte opp.

Så siden jeg sto opp har jeg stort sett alltid hatt noe å gjøre. Fått vasket noen runder med klær, og lagt det på plass. Dette er det stort sett mamma som pleier å gjøre. Men nå som hun stort sett sitter stille med sitt opererte kne, trår jeg til litt ekstra. Men akkurat nå gjør ikke det meg noe, for når jeg først var i gang har det også blitt litt smårydding her og der.
 


 

Jeg har også hatt veldig lyst på vafler i en ukes tid nå, men aldri summet meg til å lage det. Men siden det har vært så stille i huset i dag, og mamma har fått litt besøk, var det ingen grunn til å komme seg unna vaffelsteking. Og jeg må si det smakte veldig godt med noen vaffelplater i dag. Skulle gjerne spist de ute på terrassen. Solen skinner, men noe ødelegger. Og det er denne vinden som stopper litt opp, og det frister ikke like mye å sitte ute.
 


 

Så siden været er som det er, og vinden ødelegger litt, har jeg heller plantet meg inne for å jobbe. Jeg vet det er fri og rød dag. Men oppgaver må gjøres for å komme i havn mot et greit sluttresultat.

10 kommentarer

10 thoughts on “SOLEN SKINNER, MEN NOE ØDELEGGER

  1. naam 😀 Godt med vafler. Jeg burde kanskje skaffe meg et vaffeljern ^^, Jeg sov selv litt lenge idag, men har også fått unnagjort det verste av husarbeid. Få hvertfall noe produktivt ut av dagen 🙂

  2. Åh, jeg er helt motsatt. Jeg ELSKER å stå opp tidlig på fridager, og bare nyte hele dagen! Man rekker så utrolig mye mer 🙂 Deilig å få unnagjort litt sånne småting da, som man kanskje ikke har så mye tid til ellers 🙂

  3. Merethe Høili Johansen: Deilig med alt som er unnagjort, så nå kan jeg late meg resten av kvelden å slippe og tenke på at det er noe jeg må gjøre. Ønsker deg en fin kveld videre!

  4. Kjedelig å våkne tidligere enn planlagt.. Men, men! Man får som oftest gjort litt mer i løpet av dagen! Så snill du er som trår til litt ekstra 🙂
    Ønsker deg en kjempefin helg <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *