KAN VEL LUNSJE JEG OGSÅ

Categories Hverdag

Solen fortsetter og imponere. Gradestokken bikker stadig opp til flere varmegrader, og da jeg skulle ta på meg sekken og gå til skolen i dag tidlig slo det en alarm. Allerede før halv åtte-åtte til morgen i dag var det nokså varmt ute. På gradestokken sto det 17 grader. Oi, tenkte jeg. Dette kommer til å bli en fin dag!

På vei til skolen kom det noen tanker. Tenk om været kan fortsette sånn her, helt frem til høsten kommer. Hvor deilig hadde ikke det vært? For en fantastisk fin sommer vi da kunne fått. Solen som skinner igjennom alt det grønne minner meg om Irland – og ikke minst England, da vi var på studietur til Falmouth for snart fire år siden.

Nei, dette her er i hvert fall ikke noe å klage på. Plutselig ble det også en litt annerledes dag på skolen. Vi hadde om førstehjelp, og greit nok det. Jeg hadde sett for meg en dag hvor vi skulle sitte inne i hele fem timer. Men disse timene så ut til å bli halvvert. Det viste seg nemlig at lærerne skulle lunsje sammen. Greit nok det – men fikk ikke vi elevene like god lunsj?

Jeg sendte ikke en gang en invitasjon til meg selv for å få en like god lunsj. Jeg kunne ordne mitt eget måltid. Mat som bare var til meg. Kan vel lunsje med god mat jeg også, når de andre gjør det. Og det er jo ikke hver dag man kan ordne seg noe annen mat enn tørre brødskiver eller harde knekkebrød. Her ble det nemlig fløtepoteter og Tropo ute i solsteken!

Nå skal solen nytes litt tenkte jeg, og så får jeg se om jeg klarer å sette meg ned med oppgaver senere i dag. På vg1 nå har vi bare en undervisningsdag og en avslutsningsdag igjen. Og på vg2 står det igjen litt mer, blant annet 2-3 eksamener. Mye å holde tak i syns jeg, derfor er det viktig å nyte litt av dagene til ikke å tenke skole også.
 

11 kommentarer

11 thoughts on “KAN VEL LUNSJE JEG OGSÅ

  1. Kjempe fint bilde 😀 Da hadde vi fått en vidunderlig sommer om det hadde vart så lenge 😀 Kos deg masse og ha en fin kveld 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *