KAN DET VÆRE UROLIGE NERVER?

Categories Hverdag


 

Akkurat nå skulle jeg ønsker jeg kunne vært litt lenger på jobb. Kose meg og bare leke sammen med de herlige barna som er så fantastiske. I dag har det faktisk vært en kjempefin dag – nok en gang. Jeg har troen på en fin og flott sommer med det været vi har nå. Vært litt småkaldt i perioder, men deilig å slippe de store jakkene. 

Men nå skal alle de løse røde trådene samles. Prøveeksamen er allerede i morgen, og i kroppen kan jeg kjenne bittesmå nerver som prøver å gjøre seg synlig. Tiden frem til eksamenstiden har gått veldig bra, men nå står jeg snart opp i tidenes store prøve. Jeg er veldig glad for at den avgjørende eksamen ikke er før om noen uker, og at vi får lov til å gå igjennom en gang først for å se hvordan dette er. 
 

Er en del å se igjennom…
 

Selv med urolige nerver rundt om i hele kroppen vet jeg at dette kommer til å gå fint. Det verste som kan skje er…. Ja, hva er egentlig det? At jeg stryker? Men akkurat det tror jeg ikke at jeg gjør. I det siste har jeg sittet en del med barnehageoppgaven. Ordstabelen vokser, og sidene blir flere og flere. Men nå er det ikke bare denne alderen jeg må konsentrere meg om nå.

Jeg kommer aldri til å få vite hva jeg kommer opp i til eksamen på forhånd. Ikke før på forberedelsedagene eller på selve eksamensdagen. Nå er det tross alt bare tre år siden jeg var oppe til eksamen sist, så jeg har i hvert fall ikke rustet helt bort fra denne ordningen. Hvordan det er å gjennomføre en eksamen ligger ganske friskt i blodet med andre ord. 

Nå som solen skinner ute har jeg rigget meg godt tilrette med både bøker og den store permen med alle papirene. Fra nå blir det bare jobbing. Masse arbeid med å skrive og lese litt, sånn at jeg ikke kommer helt tom på eksamen i morgen. Jeg kjenner også at det er noen ting som må friskes litt opp i. Nå er det i hvert fall over og ut for i dag, og rett inn i studiejobbing. Ønsker dere alle en kjempefin dag videre!
 

3 kommentarer

3 thoughts on “KAN DET VÆRE UROLIGE NERVER?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *