HAR DU ANTREKKET KLART?

Categories Hverdag


 

Maimåneden har gått unna og nå er vi halvveis igjennom. Det betyr at det bare er to dager igjen til mai sin store dag, og 17. mai står like ved døren. Hvert år har jeg alltid pleid å dra inn til byen for å se det store toget. Se på alle de fine folkene som går rundt der i sine fine antrekk, flagget i labben og både roper og synger på hurrarop og sanger. 

Men i år har jeg ikke alle planene klare. Ikke vet jeg om jeg skal se på toget, eller om jeg kanskje skal få med meg litt. På en måte er det jo artig å se gamle kjente fra sin egen skole gå i toget. Får se hva jeg gjør. Og hva med antrekket? Har dere det klart? Her har jeg forsåvidt mitt antrekk i orden. 

Egentlig hadde jeg litt lyst til å ha på meg festdrakten som har gått rundt i familien. En drakt som er mørkegrønn med fine blomster på og hvit skjorte til. Men i år var jeg visst ikke tidlig nok ute, etter som min lillesøster hadde planer om å kapre den. Så da må jeg gå for andre klær. Har heldigvis en kjole med en enkel liten jakke til. Så må nok gå for den.

Så da er det bare å satse på at været er fint og sola stråler på himmelen over oss. I hvert fall at det er overkommelig vær denne dagen. Kjedelig om det skulle vært kaldt og surt på 17. mai, og aller verst om regnet skulle kastet sine loss. Nei, vi får nok gå for et vær som gjør dagen fin!

4 kommentarer

4 thoughts on “HAR DU ANTREKKET KLART?

  1. Ser ut som en fin kjole!
    Selv skal jeg gå med hardangerbunaden min ^^
    Uff, nei håper ikke på dårlig vær. Sol må til, ellers blir ikke dagen like fin (:

  2. Linn Marie: Tusen takk 🙂 Antrekket ble sist brukt i konfirmasjon for ett år siden, så kanskje på tide å ta det frem og bruke det på 17. mai i år.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *