HIPP HIPP HURRA

Categories Hverdag


 

Pene klær, fint vær, tog, sanger og hurrarop er bare noe av det denne dagen handler om. Dagen startet med å lytte til kanonene som ga sine signaler på denne dagen klokken åtte. Jeg dro ikke opp for å høre på taler og det arrangementet de hadde der. Men kjekt og ikke bo så langt unna slottsfjellet, sånn at man kan høre smellene som kommer der i fra.

Det er Norges dag i dag. Med årene blir jeg eldre, og denne dagen blir bare mer og mer “fjern” for meg. Jeg syns ikke dagen er den samme som den var da jeg var yngre. Da jeg var en liten jente syns jeg det var morsomt å fly litt rundt på arrangementer hvor det var leker for barna. Kunne fiske i fiskedammen, sekkeløp, potetløp og mange andre småaktiviteter. Men dessverre er jeg ikke så liten lenger til å synes at dette er like gøy – selv om jeg også har en litt barnslig side.
 


 

Været er med oss i dag, og får satse på at det holder seg ut dagen. Jeg våget meg ikke ut for å se på bytoget, og sitter heller hjemme og har 17. mai stemning hjemme med feiringen på titteboksen. Er jo ikke noe moro å stå der alene blant masse ukjente folk å se på toget. Hadde sikkert møtt på noen kjente på en slik dag, men koser meg hjemme.
Vil ønsker dere en flott feiring og en fin dag!

 

17 kommentarer

17 thoughts on “HIPP HIPP HURRA

  1. Hurra og gratulerer med dagen ! 🙂 Er enig med deg om at det er morsomst om du er et barn, slik følte jeg også det. Uansett om du er hjemme, så har du pyntet deg fint. Flott ung jente og nydelig kjole ! Kos deg resten av kvelden 🙂

  2. Merker også at denne daagen liksom forsvinner litt når man blir eldre.. men kanskje den kommer tilbake når man får barn selv.
    Så fin du var, nydelig kjole.

  3. MariaExpressen: Ja, kanskje dagen blir som den var før, når det kommer barn inn i bildet 🙂
    Tusen takk for fin kommentar. Ha en fin dag videre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *