JEG KUNNE SMILE TRE GANGER

Categories Hverdag

Endelig var dagen her. Dagen som jeg har ventet så ufattelig lenge på. Nå skal det sies at det bare har gått fire dager siden vi gikk ut i en liten pinseferie, men for meg syns jeg disse dagene har gått i en ekstrem sneglefart. 

Ved åpningstid sto jeg nesten og trippet utenfor dørene. Jeg tittet på klokken. Fortsatt fire minutter igjen. Jeg tenkte på masse rart, blant annet om hvordan dette ville gå. Så åpnet dørene seg. Ut i en hast småløp jeg opp trappene og ble sugd rett inn på servicerommet. Med meg hadde jeg det kjæreste jeg eide. Det store verktøyet som står i spill for tiden vi er inne i.

Som dere kanskje har fått med dere gikk den splitter nye maskinen min under jorda. Den hadde ikke noe mer å gi fra seg, og jeg hadde knapt hatt den i en måned. En maskin skal jo tåle mer enn som så, når den gamle maskinen nå er nesten 3 år (tror jeg) og veldig godt brukt. Ut fra butikken kunne jeg gå med et smil om munnen for at den nå skulle fikses, samtidig som jeg hadde små nerver i bakhodet. Jeg er jo midt opp i eksamenstiden, og trenger en maskin til arbeidet, siden jeg ikke helt kan stole hundre prosent på den gamle.
 

Godt å ha papirene i orden når sånne ting skjer.
 

Men så var det å ta hånd om disse nervene. Hvordan skulle det nå gå med oppgaven som jeg har gående? Jeg hadde akkurat lagt over på maskinen de små siste justeringer av oppgaver som jeg hadde på disk. Hva om alt ble slettet og jeg ikke fikk tilbake dem? Og jeg som har jobbet så hardt og lenge med den siste oppgaven. Og den som snart skal inn til vurdering!

Nei, her var det bare å prøve og holde isen i magen igjennom arbeidsdagen, og når jeg var ferdig var det å suse inn til butikken igjen. Jeg gikk med mine shake bein opp trappene, og videre til servicerommet. Maskinen ble etterspurt og jeg kunne ikke hatt mer flaks. Etter litt leting ble maskinen funnet i “haugen” over varer som var på vei til å sendes videre til reparasjon. Tror dere jeg ble lettet da? 

Den snille mannen bak disken var veldig hyggelig og behjelpelig. Jeg kunne smile tre ganger. En gang for servicen jeg fikk da jeg leverte den inn. Andre gangen for at han var hjelpsom å ville ta jobben med å ta backup på oppgaven og filene mine. Og tredje og siste gang for at han fikk det til og nok en gang var veldig hyggelig igjen. 

Nå er dagen min reddet. Jeg har fått tilbake det viktigste og har ikke mistet noen ting. Både jeg, og sikkert mange andre, er glad for at vi har så mange flinke og profesjonelle folk her i verden, og at vi kan hjelpe hverandre med det vi måtte trenge. Jeg er i hvert fall supertakknemlig for det!  Er nesten litt skummelt å skaffe seg ny maskin. Eller så er det en dårlig karma jeg har. Hver gang de siste tre maskinene jeg har gått til innkjøp av, har det alltid vært noe tull i starten og har måttet sendes inn til reklamasjon. La oss krysse fingrene for at det ikke skjer så mange flere ganger nå.

4 kommentarer

4 thoughts on “JEG KUNNE SMILE TRE GANGER

  1. Ååå så godt å høre at det ble fikset!! Utrolig glad på dine vegne! Er IKKE noe kjekt å miste sånt arbeid som det på dataen!!
    Ønsker deg en kjempefin dag videre! <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *