VANNMELONELSKER

Categories Hverdag


 

Vi hadde en liten forsmak på sommeren for en liten stund siden. Solen skinte fra nesten skyfri himmel. Gradene steg og vinden blafret så vidt i håret. Men det er ikke bare is, sol på kroppen og bading jeg forbinder med sommer. Sesongen for vannmelon er i gang, og hvis dere ikke visste det så er jeg en vannmelonelsker. 
 

 

Vannmelon er noe av det beste jeg vet. Det er så forfriskende og godt, og energigivende på en varm sommerdag. Men foruten å være søt og frisk på samme tid, er vannmelon også lastet med massevis av nyttige næringsstoffer og antioksidanter. Og dette har vist seg å ha mange positive effekter på menneskets kropp og sinn.

 

Vannmelon er ca. 90% vann og er rik på elektrolytter (ofte omtalt som “blodsalter”). Det hjelper kroppen å erstatte væske og mineraler tapt gjennom svette, samtidig som du reduserer risikoen for dehydrering. Det er en utmerket frukt for å slukke sommertørsten. Jeg vet i hvert fall at jeg også denne sommeren skal få i meg masse vannmelon – uansett om det blir sommer eller ei. Men mest av alt satser vi på en solrik og varm sommer! Er du en vannmelonelsker?

11 kommentarer

11 thoughts on “VANNMELONELSKER

  1. Er ikke så veldig glad i vannmelon nei..syns det blir så klissete og sølete..smaker er helt grei..men nei..får jeg det servert, ja så tar jeg..men kjøper sjeldent.. Kos deg til sommeren du, med vannmelon! er jo som du sier mest vann, og litt godsaker..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *