LESING OG FORBEREDELSER

Categories Hverdag


 

Den siste uken har det blitt en del jobbing. Arbeid med den store tverrfaglig oppgaven innenfor barnehage har fått bygget på seg flere ord og setninger. Oppgaven har vokst både på avsnitt og sider. Jeg skrev sider opp og sider ned for å bli fornøyd nok, og tok med meg tidligere tilbakemeldinger som jeg hadde fått på de andre tverrfaglig oppgavene.

Fingrene sprintet over tastaturet for å få den ferdig og til jeg jeg noenlunde kunne være fornøyd med. Til slutt satt jeg der og gikk rundt meg selv for å finne ut om jeg kunne gjøre den bedre. Og for at jeg ikke skulle spinne rundt meg selv for å bli irritert og usikker på det jeg hadde skrevet, valgte jeg å gi den fra meg. Så nå er siste oppgave for i år levert inn. Så nå kan jeg bare tenke og forberede meg på eksamenene. 

Alle vet at eksamenstiden er i gang, og selve eksamen nærmer seg som en virvelvind i en stor orkan. Du rekker jo så vindt å tenke planen for neste dag før den allerede er over. Selv syns jeg det er litt uvirkelig, men allerede neste uke er det eksamen! Hallo, hvor blir tiden av? 

Fremover nå den siste tiden kommer det til å bli en del lesing og forberedelser. Jeg skal i hvert fall prøve og skaffe meg oversikt over pensum og annet skolearbeid som jeg skal ta med meg, sånn at det ikke bli så altfor mye tid på leting på selve dagen. Lage et skikkelig system med ordentlig merkelapper og fargekoder i bøkene kan være kjekt det også.
 


 

Gå igjennom den store permen med papirer tenkte jeg å gjøre. Få en oversikt på den også, for å se hva som jeg egentlig har puttet i den. Nå har jeg jo samlet alt der som jeg har fått fra skolen, men vet at alt der ikke er relevant til å ta med på eksamensdagen. Det viktigste av alt er jo at jeg har en pc å skrive på, så jeg håper inderlig at den jeg har på reparasjon nå blir ferdig innen det (selv om jeg tviler litt). Og skulle den ikke bli ferdig i tide, finnes det alltids en nødløsning.

Selv vet jeg hva jeg må gjøre for å være klar til den store prøven. Nå skal det jo sies at det er noen år siden jeg var oppe til eksamen sist. Tre hele år har gått! Er jo litt fersk på den biten fortsatt. Men har dere der ute noen gode tips å komme med når man skal ha eksamen? Tar gjerne i mot noen kloke ord fra dere – og det er jo alltids bedre med litt for mye, enn litt for lite på sånne ting.
 

3 kommentarer

3 thoughts on “LESING OG FORBEREDELSER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *